mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

Nr. harddisk installeret på min computer TT

Reply

Thread Tools
Old 4 januar 2008, 20:09
Donor-Gruppen

Jeg havde en 40 gig Maxtor harddisk, som jeg prøvede at installere Windows XP på med min nye specialbygget compy. Jeg ønskede at bruge, at man, fordi det virkede på min sidste setup. en Dell 2400. det mislykkedes, så jeg gav op og prøvede en Western Digital og det fungerede godt.

godt nu, jeg ville bare bruge det maxtor for de gamle dell 2400 permanent. gør det primære drev, og installere XP på den, så min bror kunne tage det og have det sjovt med det.

altså jeg tilsluttet den i som master drev, drevet op comp, og straks fik jeg to loud bipper. to korte afstande. og comp sagde Primært drevet blev ikke fundet. hit F1 for at fortsætte eller F2 for at køre Setup Utility.

Jeg dobbelttjekket startrækkefølgen, og opsætningen i bios, og det er hvad jeg så. primære master drev blev sat til auto, stemplet som ukendt enhed, dvd-drev tjekket ud ok.

Jeg genstartet, fik den samme fejl, så tryk blot på F1 og gik ind i Windows XP. det lastede alting op, og når jeg trykke Enter for at komme ind i setup og formatere drevet, det gav mig den famøse besked. Setup gjorde ikke hitte hvilken som helst skrap disk drev installeret på din computer. blah blah blah kontrollere opsætningen configs, eller køre en fabrikant hjælpeprogram.

Great ... nu, hvad skal jeg gøre? er denne disk selv bootbar? er der en måde jeg kan tvinge det til at virke? Jeg har ikke nogen ekstra drev. (btw det er en almindelig IDE / ATA-drev. ikke satanisk.) Jeg har ikke et diskette-drev enten.

det mærkeligste af det hele var følgende ... da jeg var ved hjælp af Dell, jeg havde både Western Digital og Maxtor er installeret på computeren. Det Maxtor var slave. en dag min herre drev havde en fejl, og jeg havde brug for at geninstallere XP. så jeg prøvede at geninstallere den på Maxtor, og det virkede fint derefter. Nu vil jeg prøve det af sig selv, og det er ikke forfærdelig.

ideer please? : (

Mit system: Ezekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2.66ghz
Bundkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Hukommelse:
2 GB G. Skill DDR2 800 MHz
Grafikkort (r):
BfG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 lydkort
Harddisk (e):
160 gig Western Digital SATA-drev
Optisk drev (r):
ASUS 16x DVD-CD-RW Combo drev
Sag / PSU:
CoolerMaster tilfælde Antec Earthwatts 500W
Køling:
3x lager 120mm fans, 1 bestand CPU fan
Network / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tommer Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4 januar 2008, 21:22
Medlem Gruppen

Hey, har du prøve at køre den som slave i dig nye comp til at dobbelttjekke at se, om det også virker? Bare en tanke, at det kan have brudt ... men måske ikke. Det er virkelig min eneste forslag.

lyder som om du har fået dit bygget comp, send mig en pm i det andet område, vi er i, og jeg vil give dig min e-mail-adresse til at sende mig billeder. : D
Old 4 januar 2008, 21:31
Donor-Gruppen

Jeg kan ikke se, hvordan det ville hjælpe mig rigtig ... selv om jeg spejlede mig hoveddrevet på at slave, jeg er ikke sikker på det kommer til at arbejde. bundkortet synes ikke at genkende det længere. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, fordi den gjorde det før. men sætte det ind i mit nye compy, virkelig vil løse noget som helst.

Jeg har brug for en form for bios fix, eller en form for en software-ændringer, som jeg kan gøre ved opstarten til at gøre det genkende min Maxtor drev. og jeg er ikke engang sikker på, om en sådan fix findes.

Den eneste virkelige årsag er jeg forfølge dette i første omgang er, fordi det lykkedes mig at installere en anden kopi om maxtor gang før. så jeg tænkte jeg kunne bruge den igen.

men anyway ... yeah .. Jeg leder derovre nu, og sender dig at PM.

i mellemtiden ... hvis der er en rettelse til dette, og jeg har ikke fundet det, nogen ... venligst oplyse mig. Jeg vil gerne se dette arbejde uden mig at skulle købe en anden harddisk.

det er en sidste udvej ...

hvis jeg ikke kan få denne til at arbejde, det ser ud som om jeg er tvunget til at købe en SATA-drev tidligere end forventet i, og jeg bliver nødt til at få denne riggen setup med satanisk og forvise den gamle Western Digital tilbage til pos dell jeg har.

det er ikke så svært ... men jeg ved ikke om jeg ønsker at tilbringe resten af mit kontanter på et drev lige nu.
Old 5. januar 2008, 04:35
Donor-Gruppen

Hvis drevet ikke at arbejde i både pc'er så det lyder sandsynligt, fra hvad du har sagt, at det netop kan være døde.

Jeg tror samjohnson idé om slider det til din nye pc, var ikke tænkt som en sloution, men blot en yderligere test for at se om drevet er afgået ved døden. Jeg vil prøve at, fordi der ikke er nogen simpel bios fix, at jeg kender til, og dette vil vise tingene en eller anden måde.

Hvis kabelføringen og veste alle er ok, og det ikke fungerer, eller synes i Diskhåndtering, så tror jeg, du er nødt til at bide kuglen og acceptere det værste .... det kunne bare være at flytte den rundt gjorde det ikke noget godt

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 5 januar 2008, 05:03
Bandlyst Gruppen

bruge det lave format software ur harddisk hjemmeside til at formatere harddisken i standardtilstand

så prøv at installere det igen
Old 5 januar 2008, 17:11
Donor-Gruppen

Jeg har simpelthen accepteret omstændigheder mellemtiden. Jeg vil ikke engang gider. fordi hvis det er, at en stor indsats for blot at tage dette stykke skrammel fra de døde, så er det ikke værd at nogen større indsats fra min side.

Jeg kender til en kendsgerning, at det ikke er død. det var i orden hele vejen op, indtil en dag eller to siden, da jeg tog det ud af den gamle dell og knyttet det til min nye pc. så jeg ved, det er stadig god. Det er tilsyneladende bare ikke kan startes længere.

så jeg har bidt den prik, og jeg bestilte en helt spankin nye SATA 160 gig 7200 o / min tidligere i eftermiddag omkring 1. det skulle ankomme mest sandsynligt ved onsdag senest siden newegg ikke skib weekender.

Jeg vil blot henvise den vestlige digital-drive Jeg bruger lige nu til den gamle Dell, og måske bevare slave konfiguration Jeg brugte før. at Dell kan bruge alle de ekstra sider og plads på harddisken, det kan få. så jeg vil give fuld 80 koncerter til det, og jeg vil bare bruge den nye baby.

Jeg har gjort det i sidste ende, men jeg havde håbet på min nuværende IDE-drev kunne tidevandet mig over længe nok, så jeg kunne spare op til et skærmkort først. det ser ud som ordren blev vendt på mig ...

skam .. men der er intet jeg kan gøre.

tak for den hjælp fyrene.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.