mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Ingen harddisk installert på maskinen min TT

Reply

Thread Tools
Old 4de 2008 jan 20:09
Donor Group

Jeg hadde en 40 gig Maxtor harddisken som jeg prøvde å installere Windows XP på med mitt nye spesialtilpassede compy. Jeg ønsket å bruke det fordi det jobbet med mitt forrige oppsett. en dell 2400. Det mislyktes, så jeg ga opp og prøvde en vestlig digitalt og som fungerte bra.

vel nå, ville jeg bare bruke det maxtor for den gamle dell 2400 permanent. gjør det den primære stasjonen, og installere XP på den så min bro kunne ta det og ha det gøy med det.

så jeg plugget den inn som master stasjonen, drevet opp komp, og straks jeg fikk to høyt pip. to korte meldingene. og komp sa Primær stasjonen ble ikke funnet. hit F1 for å fortsette eller F2 for å kjøre Setup Utility.

jeg dobbel sjekket boot sekvensen, og oppsettet i bios, og dette er hva jeg så. primære master stasjonen ble satt til auto, merket som Ukjent enhet, DVD-stasjon sjekkes ut ok.

i gjenstartet, fikk samme feil, så trykker du bare på F1 og gikk inn i Windows XP. det lastet alt opp, og når jeg finne gå inn å gå inn i setup og formatere stasjonen, ga det meg det beryktede meldingen. Setup bydde ikke finner alle hard diskett kjører installert på datamaskinen. blah blah blah sjekke oppsettet configs, eller kjøre en produsent nytte.

Stor ... nå hva gjør jeg? er denne disken enda oppstartbar? er det en måte jeg kan tvinge det til å virke? Jeg har ikke noen ekstra harddisker. (btw dette er en vanlig IDE / ATA stasjonen. ikke satanisk.) jeg har ikke en diskettstasjon heller.

de merkeligste av alt var følgende ... da jeg var med dell hadde jeg både Western Digital og Maxtor installert på datamaskinen. the Maxtor var slave. en dag min herre stasjonen hadde en feil, og jeg trengte å installere XP. Så prøvde jeg å installere den på Maxtor, og det fungerte fint da. nå jeg prøve den av seg selv, og det er sviktende stygt.

ideer please? : (

Min System: Esekiel

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66
Hovedkort:
MSI P-35 Neo Kombitaster brikkesett
RAM-minne:
2 gigabyte G. Skill DDR2 800mhz
Graphics Card (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 soundcard
Harddisk (er):
160 gig Western Digital SATA-stasjon
Optisk stasjon (er):
ASUS 16x dvd-cd RW kombinert stasjon
Case / PSU:
CoolerMaster tilfellet Antec Earthwatts 500W
Cooling:
3x lager 120mm vifter, 1 stock CPU vifte
Nettverk / Internett:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Skjerm (er):
22 tommers Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4de 2008 jan 21:22
Medlem Group

Hei, fikk du prøve å kjøre den som slave i deg ny comp å dobbeltsjekke for å se om det er enda fungerer? Bare en tanke at det kan ha brast ... men kanskje ikke. Det er egentlig mitt eneste forslag.

høres ut som du fikk din comp bygget, send meg en PM i det andre området vi er i og jeg vil gi dere min e-postadresse for å sende meg bilder. : D
Old 4de 2008 jan 21:31
Donor Group

jeg ikke klarer å se hvordan det ville hjelpe meg virkelig ... selv om jeg speilet mitt viktigste kjøre på som slave, jeg er ikke sikker på at det vil fungere. hovedkortet synes ikke å anerkjenne den lenger. jeg vet egentlig ikke hvorfor, fordi det gjorde det før. men plugge den inn i min nye compy ikke virkelig vil løse noe.

Jeg trenger en slags bios fastsette, eller en slags programvare endre det jeg kan gjøre ved oppstart for å gjøre det erkjenne min maxtor kjøre. og jeg er ikke engang sikker på om en slik fastsette eksisterer.

Den eneste virkelige grunnen til at jeg forfølge dette i første omgang er fordi jeg klarte å installere en ekstra kopi på maxtor gang før. så jeg tenkte jeg kunne bruke den igjen.

men allikevel ... ja .. jeg hodet der borte nå, og sende deg om at PM.

i mellomtiden ... hvis det er en fiks for dette, og jeg har ikke funnet det, noen ... kan du opplyse meg. Jeg vil gjerne se dette arbeidet uten meg å måtte kjøpe en annen harddisk.

som en siste utvei ...

hvis jeg ikke kan få dette til å fungere, det ser ut som jeg er nødt til å kjøpe en SATA-stasjonen tidligere enn jeg forventet, og jeg må få denne riggen oppsett med satanisk og relegate gamle Western Digital tilbake til pos dell jeg ha.

det er ikke så vanskelig ... men jeg vet ikke om jeg vil tilbringe resten av kontanter min på en stasjon akkurat nå.
Old 5 januar 2008, 04:35
Donor Group

Hvis stasjonen ikke jobbe i både PC så det høres sannsynlig, fra hva du har sagt, at det kanskje nettopp er døde.

Jeg tror samjohnson ide om slaving det til den nye PCen, var ikke ment å være en sloution, men bare en ytterligere test for å se om stasjonen er døde. Jeg vil prøve det, fordi det er ingen enkel bios fastsette at jeg vet om, og dette vil bevise ting ene eller den andre.

Hvis kabling og hopperne er alt ok, og det fungerer ikke, eller vises i Diskbehandling, så tror jeg du må bite i kule og godta det verste .... Det kan være at du flytter den rundt gjorde det ikke noe godt

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 5te 2008 Jan, 05:03
Banned Group

bruk den lave format av ur harddisk website å formatere harddisken i standardmodus

deretter prøver å installere det på nytt
Old 5te 2008 jan 17:11
Donor Group

Jeg har bare akseptert omstendighetene mellomtiden. Jeg vil ikke engang. fordi hvis det er mye arbeid bare å øke dette stykke søppel fra de døde, da er det ikke verdt noe mer innsats fra min side.

Jeg vet for et faktum at den ikke er død. det ble arbeidet helt fram til en dag eller to siden da jeg tok den ut av den gamle dell og festet det til min nye PC. så jeg vet at det er fremdeles gode. det er visst ikke oppstartbar lenger.

så jeg har bitt kulen og jeg bestilt en splitter ny spankin satanisk 160 gig 7200 rpm tidligere i ettermiddag rundt 1pm. det skal komme mest sannsynlig onsdag senest siden newegg ikke skipet helgene.

Jeg skal bare relegate den vestlige digitale stasjonen Jeg bruker akkurat nå til den gamle dell, og kanskje holde slaven konfigurasjonen jeg brukte før. at Dell kan bruke all fritiden side arkiv og harddiskplass det kan få. så jeg vil gi hele 80 spillejobber til det, og jeg skal bare bruke den nye babyen.

jeg ville har gjort dette etter hvert, men jeg håper min nåværende IDE disker kunne tidevannet meg over lenge nok slik at jeg kunne spare deg for et skjermkort først. det ser ut som bestillingen ble snudd på meg ...

skam .. men det er ingenting jeg kan gjøre.

takk for hjelpen folkens.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.