mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Ingen hårddisk installerat på datorn TT

Reply

Thread Tools
Old 4 januari 2008, 20:09
Givargruppen

Default Ingen hårddisk installerat på datorn TT

Jag hade en 40 gig Maxtor hårddisk som jag försökt installera Windows XP på min nya egenbyggda skönare. Jag ville använda ett eftersom det fungerade på min förra setup. en Dell 2400. Det misslyckades, så jag gav upp och försökte en Western Digital och det fungerade bra.

Nåväl, jag ville bara använda det maxtor för gamla dell 2400 permanent. göra det primära enheten och installera xp på den så min kompis kunde ta den och ha roligt med det.

så jag pluggade in den som befälhavaren enhet, drivs upp comp, och genast fick jag två högljudda pip. två korta transporter. och kompet sa Primary drive kunde inte hittas. hit F1 för att fortsätta eller F2 för att köra inställningsverktyget.

Jag kollade dubbel uppstartssekvensen och setup i bios, och detta är vad jag såg. Primary Master drive var inställd på auto, märkt som Okänd enhet, DVD-enhet utcheckad ok.

i rebooted, fick samma fel, då du bara på F1 och gick in i Windows XP. det lastas allting upp, och när jag trycka Enter för att komma in i setup och formatera hårddisken, gav mig den ökända budskap. Setup gjorde icke finna någon hårddisk drivar installerat på din dator. blah blah blah kontrollera inställningsvärdet configs, eller köra en tillverkare nytta.

Great ... nu vad ska jag göra? är denna skiva även bootbar? Finns det något sätt jag kan tvinga den att fungera? Jag har inte några extra enheter. (btw det är en vanlig IDE / ATA-hårddisk. inte SATA.) jag inte har en diskettstation heller.

det konstigaste av allt var följande ... när jag var med Dell, hade jag både Western Digital och Maxtor installerat på datorn. den Maxtor var slav. en dag min herre drive hade ett fel, och jag behövde installera om XP. så jag försökte installera det på Maxtor, och det fungerade bra då. Nu försöker jag det själv, och det är inte otäckt.

idéer please? (

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4 januari 2008, 21:22
Ledamot Gruppen

Hej, har du provar att köra den som slav i dig nya comp att dubbelkolla att se om det ens fungerar? Bara en tanke att det kan ha sönder ... men kanske inte. Det är egentligen mitt enda förslag.

låter som du fick din comp byggd, skicka mig ett pm i den andra platsen vi befinner oss i och jag ger dig min e-postadress att skicka mig bilder. D
Old 4 januari 2008, 21:31
Givargruppen

Jag kan inte se hur det skulle hjälpa mig verkligen ... även om jag speglade min huvudsakliga köra in som slav, jag är inte säker på att det ska fungera. moderkortet verkar inte känna igen det längre. Jag vet inte riktigt varför, eftersom det gjorde det innan. men koppla in den i min nya skönare inte egentligen kommer att lösa någonting.

Jag behöver någon slags bios fix, eller någon form av ett byte av programvara som jag kan göra i början av processen att göra det igen min Maxtor drive. och jag är inte ens säker på om en sådan fix finns.

det enda verkliga skälet jag fullfölja detta i första hand beror på att jag lyckats installera en andra kopia på maxtor gång innan. så jag tänkte att jag kunde använda den igen.

men ändå ... ja .. jag huvudet över det nu och skickar detta PM.

Under tiden ... om det finns en fix för detta, och jag har inte funnit det, någon ... please upplysa mig. Jag skulle vilja se detta arbete utan jag behöva köpa en ny hårddisk.

Det är en sista utväg ...

om jag inte kan få detta att fungera, det verkar som jag är tvungen att köpa ett SATA-enheten tidigare än jag förväntade mig, och jag måste få detta rigg konfiguration med SATA och slänga gamla Western Digital tillbaka till pos dell jag.

det är inte så svårt ... men jag vet inte om jag vill tillbringa resten av mina pengar på en disk just nu.
Old 5 januari 2008, 04:35
Givargruppen

Om enheten inte fungerar i både PC så det låter sannolikt, från vad du har sagt, att det bara kan ha dött.

Jag tror samjohnson idé att släpa den till din nya dator, var inte menat att vara en sloution, men bara ytterligare ett test för att se om enheten är avliden. Jag skulle försöka att, eftersom det finns inga enkla bios fix som jag känner till, och detta kommer att visa saker ett eller annat sätt.

Om kablar och jumprar är allt ok och det inte fungerar, eller visas i Diskhantering, då tycker jag att du måste bita ihop och acceptera det värsta .... det kan bara vara att flytta runt den gjorde inte det något bra

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 5 Januari 2008, 05:03
Banned Group

använda låg programvara nivå format ur hårddisken hemsida för att formatera hårddisken i standardläget

försök sedan installera det igen
Old 5 Januari 2008, 17:11
Givargruppen

Jag har helt enkelt accepterat omständigheterna tiden. Jag kommer inte ens bryr sig. För om det är så mycket ansträngning bara att ta upp denna del av skräp från de döda, då är det inte värt någon större ansträngning från min sida.

Jag vet att det inte har dött. Det fungerade hela vägen fram tills ett par dagar sedan när jag tog ut det gamla Dell och fäst den till min nya pc. så jag vet att det är fortfarande bra. det är bara inte startbar längre.

så jag har bitit i kula och jag beställde en helt Spankin nya SATA 160 gig 7200 rpm tidigare i eftermiddag runt 1. bör komma med största sannolikhet med onsdag åtminstone sedan Newegg levererar inte helger.

Jag ska bara slänga Western Digital kör jag använder just nu den gamla Dell, och kanske behålla den jag slaven konfigurationen med tidigare. som Dell kan använda alla de extra sida filen och hårddiskutrymme det kan bli. så jag ska ge hela 80 spelningar på den, och jag kommer bara att använda den nya bebisen.

Jag har gjort detta så småningom, men jag hoppades att min nuvarande IDE-enheter kan tidvattnet över mig länge nog så jag kunde spara upp till ett grafikkort först. Det verkar som om ordning vände på mig ...

skam .. men det finns inget jag kan göra.

tack för hjälpen killar.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hårddisk inte arbetar efter en ny installeras samkenwick Drives & Removable Media 1 28 maj 2009 18:33
Unmountable startvolymen, nr Hårddisk Found, jag har Windows Repair Disk ve0804 Drives & Removable Media 6 14 maj 2009 14:42
Installerad SATA enhet i datorn ....... l3ights Drives & Removable Media 2 27 december 2008 16:44
Hårddisk temperatur Axegrinder Drives & Removable Media 3 17 november 2007 11:23
Hårddisk och diskettstation i serise? Curly_tom Drives & Removable Media 3 12 juni 2007 10:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.