![]() |
|
| |||
| |||
| Hej. kan någon hjälpa behaga. när du sätter i en blixt nyckel i någon av mina tre platser det kommer inte komma upp några reasdon. faktiskt alla enheter med en USB fungerar inte. minneskort är inte läsa heller. Jag kan höra ljudet på skärmen när inkopplad och ansluten ut men det kommer inte att visas. gå in på kontrollpanelen doesnt help either. |
|
| |||
| |||
| kan vara en felaktig kort? |
|
| |||
| |||
| alltför förenklad. Varje enhet har jag kommer inte att fungera. Jag har gått in i Enhetshanteraren. avinstallerat alla drivrutiner. omstart. Windows har installerats om dem men fortfarande ingen glädje. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det måste vara något fel med USB-portar, de hamnar connectected direkt till moderkortet, eller är det en extra USB-kort?
| |||
| |||
| dess en Compaq med inbyggd läsare. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som USB-portarna har beslutat att springa och gå på cirkus, du har 2 val om de verkligen hade det, antingen byta ut hela moderkortet, eller billigare och enklare alternativ är att köpa ett PCI USB-kort och koppla det till ditt moderkort
| |||
| |||
| Hur vet jag om de har definitivt haft det. Som jag nämnde tidigare. avinstallera och installera. om de dont work då är det ganska mycket det. |
|
| |||
| |||
| I enhetshanteraren ser du att USB-portarna kommer att installeras och om man tittar på vilka egenskaper som kommer att säga att de fungerar som de ska ect utan vad du kan hitta som är problemet är att USB-portarna kontakter är slitna, detta beror genom att ansluta och koppla bort enheter. Jag har haft detta problem själv, om du inte är mycket säker på att datorn isär och använder en drivrutin precision skruv att manipulera terminalerna då jag skulle gå med på att lägga ett pci usb kort |
|
| |||
| |||
| Jag är ganska säker. Vad behöver jag göra. |
|
| |||
| |||
| Du måste ta ut moderkortet i datorn och se till att du har några bra ljus, kontrollera kontakten till baksidan av USB-portar gör kontakt med moderkortet, om de inte måste du på nytt soldat dem (lättare sagt än gjort det) Om detta är allt för nästa kontroll är inne i USB-porten själv, kontroll av kontakt med är alla där och att de inte har drivits för långt tillbaka så att de inte tar kontakt, kan du använda en liten presision skruvmejsel för att försiktigt spaken dem något, |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Laptop Reading inte köra bil | antbann | Drives & Removable Media | 4 | 9 november 2009 14:54 |
| Låg 12 Volt Rail Reading | shortmanalan | Cases & Power Supplies | 3 | 8 april 2009 21:42 |
| USB 2.0 behandlingen USB 1.1 | o1generallee4130 | Multimedia & Codecs | 2 | 24 januari 2008 12:31 |
| MMC / SD-kortplats inte behandlingen | NismoTyler | Windows-operativsystem | 5 | 6 januari 2008 16:39 |
| Intressant läsning. | alex | Off Topic Discussion | 13 | 20 august 2007 10:55 |
| Thread Tools | |
| |