![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har installeret min nye harddisk og delt det op i 4 primære segmenter ved hjælp af Windows-disk manager. Jeg gav det første segment 12GB som at køre en geninstallere Windows XP (jeg vil bruge min gamle harddisk som et sekund, når vinduerne er oppe og kører okay på den nye HD). Nu har jeg netop læst på internettet, at Windows XP skal have op til 25 GB som sin drift segment.
Dens en 750GB-drev, så jeg har masser af plads, men nu har jeg delt det im bekymret for, at 12GB ikke er nok. a) skal jeg fordelingen det og gøre det større (ingen data på harddisken endnu) b) eller er 12GB mere end ok? Hvis jeg skal gøre det større, vil det arbejde at fusionere de to første partitioner og så vil jeg være i stand til at oprette en ny? Eller kan du kun oprette nye partitioner på ikke-allokerede plads? I dont virkelig ønsker at købe Partition Magic som jeg kan se mig selv gøre det igen i et stykke tid, så vinduer er det! Tak til alle, der kan hjælpe Dave |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hvorfor har du brug for 4 partitioner?
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ja, ligesom Dave sagde, hvorfor har du brug for 4? og som for dit spørgsmål, vil jeg sige, at den partition større Jeg ville nok sige 30-40GB, som du har masser af plads, kan man lige så godt have masser af plads til OS.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
En partition er et helvede af en hel del lettere, tro mig.
Hvis du skal dele det op for data og OS, at XP ene om 150GB. Eller bare bruge din gamle harddisk til OS, og holde det helt adskilt.
|
|
|||
|
|||
|
Jeg læste et par steder, sagde opdele harddisken kan gøre det nemmere disk bedrage (pga. mindre størrelser) og lettere re-installationer af XP, så du kun behøver at geninstallere operativsystemet ikke alle dine programmer. Hmm ... nu jeg dont kende. Ive gjort det nu, så jeg gætte sig for sent. Det eneste bekymret im om, er at have gjort os afsnittet for lille! Måske nogle gange kan du læse alt for meget web-info! haha! Jeg har nu en partition til OS, et til videoredigering, én for programfiler og én for alle de øvrige (musik og fotos). Jeg tror, hvis jeg ikke komme videre med det på denne måde jeg bliver nødt til at starte forfra igen! (behage Gud, jeg håber ikke !!!!)
Tak for svarene |
|
|
|||
|
|||
|
Nope, hvis du gør en fuld XP installere alle programmer, der skal gøres alt for, anden partition eller ej.
Defraging er noget gøres én gang i en blå måne og tager et stykke tid, uanset størrelse partition, som du har, så er normalt noget tilbage at gøre natten alligevel. Også meget sjældent, at skillevægge går dårligt, 99,9% af den tid, en harddisk går galt, er det mekaniske og det hele drive er berørt, ikke de enkelte partitioner. En partition er meget nemmere at håndtere og virkelig gør ingen forskel for ydeevne eller pålidelighed. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Uanset hvilke websteder, du læser, at sagde du kan geninstallere XP uden at miste programmer tydeligvis ikke havde nogen idé. Når du installerer programmer, det er ikke kun de ting i mappen Programmer, der bliver installeret. Theres masser af ændringer i registreringsdatabasen, nye reg nøgler osv. Bare gør det rigtigt fra starten og omformatere drevet med en stor partition.