mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Partitionering nieuwe harde schijf

Reply

Thread Tools
Old 9 augustus 2008, 05:34
Nieuw Lid Fractie

Default Partitionering nieuwe harde schijf

Ik heb geïnstalleerd mijn nieuwe harde schijf gepartitioneerd en het in 4 primaire segmenten met behulp van Windows-cd-manager. Ik gaf het eerste segment 12GB op basis waarvan een opnieuw installeren van Windows XP draaien (heb ik mijn oude harde schijf wordt gebruikt als een tweede nadat windows is up and running goed op de nieuwe HD). Nu heb ik net heb gelezen op het internet dat Windows XP moet hebben tot 25GB als operationeel segment.
Het is een 750GB schijf, dus ik heb genoeg ruimte, maar nu heb ik gepartitioneerd het im bang dat 12GB niet voldoende is.

a) moet ik het opnieuw partitioneren en het groter maken (geen gegevens op de harde schijf nog) niet
b) of is 12GB meer dan ok?

Als ik moet het groter maken dan werkt het op de eerste twee partities samenvoegen en dan zal ik in staat zijn om een nieuwe te creëren? Of kan je alleen nieuwe partities op niet-toegewezen ruimte?
I dont echt wil kopen als Partition Magic i cant zie mezelf doen dit weer voor een tijdje, zodat ramen is het!
Met dank aan iedereen die kan helpen

Dave
Old 9 augustus 2008, 07:04
Administrator Group

Waarom heeft u 4 partities?

Mijn Systeem: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moederbord:
HP nForce 560
RAM Geheugen:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Boordsystemen Geïntegreerde
Sound Card:
5.1 Onboard Geïntegreerde
Hard Drive (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optische Drive (s):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Voorraad HP
Koeling:
Voorraad HP
Netwerk / Internet:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView breedbeeld
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 augustus 2008, 13:46
Donor Groep

Ja, zoals Dave al zei, waarom heb je nodig 4? en als voor uw vraag, zou ik zeggen maak de partitie die groter is zou ik waarschijnlijk zeggen 30-40GB, als je genoeg ruimte hebt, kan je net zo goed ook nog ruimte over voor de OS.

Mijn Systeem: Eerste OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moederbord:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Geheugen:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Sound Card:
aan boord
Hard Drive (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optische Drive (s):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Koeling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Netwerk / Internet:
aan boord / zogenaamd 10Meg maagd kabel
Monitor (s):
ViewSonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 10 augustus 2008, 14:49
Moderator Groep

Een partitie is een hel van een stuk makkelijker, geloof me.

Als je het moeten splitsen voor data en OS, XP te maken over een 150GB.

Of gebruik gewoon uw oude harde schijf voor het OS, en houd het volledig gescheiden.

Mijn Systeem: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moederbord:
Asus P5Q Pro
RAM Geheugen:
OCZ 8GB 800MHz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Sound Card:
Onboard
Hard Drive (s):
Uitgestrekt
Optische Drive (s):
Sony al een Cheapo.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Koeling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 geval fans.
Netwerk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 11 augustus 2008, 01:55
Nieuw Lid Fractie

Ik las een paar sites die zei het partitioneren van de harde schijf kan maken voor een eenvoudigere schijf defrag (vanwege de kleinere maten) en makkelijker nieuwe installaties van XP als u hoeft alleen maar het besturingssysteem niet alle programma's opnieuw moet installeren. Hmm ... now i dont know. Ive done it now dus ik denk dat het te laat. Het enige wat im zorgen over te hebben gemaakt wordt het os afdeling te klein! Misschien soms lees je te veel web info! haha! Nu heb ik een partitie voor het OS, een voor videobewerking, een voor programma-bestanden en een voor de rest (muziek en foto's). Ik denk dat als ik het dont aan de slag gaan als dit Ik moet helemaal opnieuw beginnen! (geef aan God, ik hoop van niet !!!!)
Bedankt voor de antwoorden
Old 11 augustus 2008, 02:19
Administrator Group

Nee, als je een volledige XP installeert alle programma's moeten ook worden gedaan, andere partitie of niet.

Defraging is iets een keer gedaan in een blauwe maan en duurt het even welke grootte partitie die je hebt, is dit normaal gesproken wat te doen 's nachts toch.

Ook zeer zelden partities gaan slecht, 99,9% van de tijd een harde schijf fout gaat is het mechanische en het hele station is geraakt, niet de afzonderlijke partities.

Een partitie is veel gemakkelijker te beheren en maakt werkelijk geen verschil voor de prestaties of de betrouwbaarheid.
Old 11 augustus 2008, 02:51
Moderator Groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Hybride View Post
Nee, als je een volledige XP installeert alle programma's moeten ook worden gedaan, andere partitie of niet.

Defraging is iets een keer gedaan in een blauwe maan en duurt het even welke grootte partitie die je hebt, is dit normaal gesproken wat te doen 's nachts toch.

Ook zeer zelden partities gaan slecht, 99,9% van de tijd een harde schijf fout gaat is het mechanische en het hele station is geraakt, niet de afzonderlijke partities.

Een partitie is veel gemakkelijker te beheren en maakt werkelijk geen verschil voor de prestaties of de betrouwbaarheid.
Wat Dave zegt is absoluut waar.

Welke sites lees je dat zei dat je XP kunt installeren zonder verlies programma's hadden natuurlijk geen idee. Bij het installeren van programma's, zijn niet alleen de spullen in de programma's map die wordt geïnstalleerd. Theres veel wijzigingen in het register, nieuwe reg sleutels, enz.

Gewoon goed te doen vanaf het begin en opnieuw formatteren van de schijf met een grote partitie.

Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
PC Wont Boot wanneer Hard Drive is aangesloten. Moederbord of harde schijf Probleem? nightstar CPUs, Moederborden & RAM 4 9 november 2009 10:30
Het installeren van Windows en partitionering Seagate 500Gb harde schijf kristijan Windows besturingssystemen 1 De 9 juni 2009 04:02
Het overbrengen van gegevens uit interne harde schijf naar de externe harde schijf. XPC465 Drives & Removable Media 1 De 3 maart 2009 06:46
Partitioneren harde schijf redden137 Algemene programmatuurnoot Chat 13 28 dec 2008 11:57
Partitioneren van harde schijf jaycrooks Drives & Removable Media 3 22 Jan 2008 19:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.