mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Partisjonering ny harddisk

Reply

Thread Tools
Old 9th 2008 aug 05:34
New Member Group

Jeg har installert meg ny harddisk og partisjonert den i 4 segmentene bruker windows disk manager. Jeg ga det første segmentet 12gb som å kjøre et reinstallert windows xp (Jeg vil bruke min gamle harddisken som en andre gang vinduer er oppe og går i orden på den nye HD). Nå har jeg nettopp lest på internett at Windows XP skal ha opptil 25GB som sitt operativsystem segment.
Its a 750GB kjøre så jeg har god plass, men nå har jeg partisjonert den im bekymret for at 12gb er ikke nok.

a) burde jeg partisjonere den og gjøre den større (ingen data på harddisken enda)
b) eller 12gb er mer enn ok?

Hvis jeg skulle gjøre det større vil det fungere å slå sammen de første to partisjoner, og da vil jeg kunne lage en ny? Eller kan du bare opprette nye partisjoner på ledig plass?
I dont virkelig ønsker å kjøpe Partition Magic som jeg skrånende se meg selv gjøre dette igjen for en stund slik at vinduer er det!
Takk til alle som kan hjelpe

Dave
Old 9th 2008 aug 07:04
Administrator Group

Hvorfor trenger dere 4 partisjoner?

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9th 2008 aug 13:46
Donor Group

Ja, som Dave sa, hvorfor trenger du 4? og som for spørsmålet ditt, jeg vil si gjøre partisjonen større ville jeg nok si 30-40GB, så du har god plass, kan du i tillegg har god plass til operativsystemet.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 10th 2008 aug 14:49
Moderator Group

En partisjon er en helvetes mye lettere, stole på meg.

Hvis du må dele den for data og OS, gjør XP en om 150GB.

Eller bare bruke den gamle harddisken til operativsystemet, og holde det helt atskilt.

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 11. Aug 2008, 01:55
New Member Group

Jeg leste et par nettsteder som sa partisjonering av harddisken kan gjøre for enklere plate bedra (på grunn av mindre størrelser) og enklere re-installasjoner av XP så trenger du bare å installere OS ikke alle programmene dine. Hmm ... nå i dont know. Ive gjort det nå, så jeg antar det for sent. Det eneste im bekymret for er å ha gjort os seksjonen for liten! Kanskje noen ganger du kan lese for mye web info! haha! Jeg har nå én partisjon for operativsystemet, en for videoredigering, en for programfiler og ett for alle de andre (musikk og bilder). Jeg antar at hvis jeg dont komme videre med det som dette jeg må starte helt på nytt! (behage Gud, jeg håper ikke !!!!)
Takk for svar
Old 11. Aug 2008, 02:19
Administrator Group

Nei, hvis du gjør en full XP installere alle programmer må gjøres også annen partisjon eller ikke.

Defraging er noe gjøres once in a blue moon og tar en stund uansett størrelsen på partisjonen du har, er så normalt noe igjen å gjøre over natten uansett.

Også svært sjelden går partisjoner dårlig, 99,9% av tiden en harddisk går galt er det mekaniske og hele stasjonen er berørt, ikke individuelle partisjoner.

En partisjon er mye enklere å administrere og virkelig gjør ingen forskjell på ytelse eller pålitelighet.
Old 11. Aug 2008, 02:51
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by Dave Hybrid View Post
Nei, hvis du gjør en full XP installere alle programmer må gjøres også annen partisjon eller ikke.

Defraging er noe gjøres once in a blue moon og tar en stund uansett størrelsen på partisjonen du har, er så normalt noe igjen å gjøre over natten uansett.

Også svært sjelden går partisjoner dårlig, 99,9% av tiden en harddisk går galt er det mekaniske og hele stasjonen er berørt, ikke individuelle partisjoner.

En partisjon er mye enklere å administrere og virkelig gjør ingen forskjell på ytelse eller pålitelighet.
Hva Dave sier er helt sant.

Uansett hvilke områder du lese det sa du kan installere XP uten å miste programmene hadde tydeligvis ingen anelse. Når du installerer programmer, det er ikke bare ting i programmene mappe som blir installert. Theres mange registry endringer, nye reg nøkler osv.

Bare gjør det helt fra start og formatere disken med én stor partisjon.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.