![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Ok, så vissa USB-enheter levereras med programvara som gör det möjligt att partitionera köra in 2 separata partitioner, lösenordsskyddade och fritt tillgängliga. Jag är just nu letar efter en ny flash-enhet som har denna funktion. Jag vill inte få en som inte har det och sedan använda proprietry programvara som kopior allt till en krypterad fil om det alls är möjligt. Förslag tack! Hälsningar, |
|
| |||
| |||
| Alla PEAK flash drives göra. |
|
| |||
| |||
| Tack, alla andra märken? |
|
| |||
| |||
| Jag är inte så säker, utan att Google erfarenhet, och jag antar att du redan har gjort det. Jag vet att PEAK göra eftersom det är vad jag och min familj använda olika modeller och varierar, de har alltid samma verktyg. |
|
| |||
| |||
| Ahh, jag har bara hittat vad jag letar efter tror jag, en 16 GB Verbatim. Verkar som att de mindre kapacitet (4GB och under) nästan alltid kommer med programvara, men 8GB + sällan göra ... |
|
| |||
| |||
| Jag tycker att det är ett litet program som skulle vara säkrare att kallas låsa min pc, och detta är ett program som när du ansluter USB driva den krypterar den med valfritt antal siffror och nummer beroende på vad du har ställt in lösenord. Detta då kommer endast möjlig att öppnas av detta program på en dator med speciella program:) så min sujjestion göra en kick ass lösenord och kryptera en del med vunerable detials på och sedan placera programmet exe. fil på accesable sidan av partition kommer meen vart du än går det någonsin st du använder du kommer alltid att kunna komma åt dig filer säkert. |
|
| |||
| |||
| Men det var inte vad jag vill, jag bara vad en lösenordsskyddad partition, inte ett program de skriver om flyga till 1 krypterad fil ... Jag har hört att metoden är mer sannolikt att misslyckas. Dessutom är USB-minnet kan användas på vilken dator som helst var som helst - ingen guaruntee att jag skulle kunna installera det programmet. |
|
| |||
| |||
| Men det var inte vad jag vill, jag bara vad en lösenordsskyddad partition, inte ett program de skriver om flyga till 1 krypterad fil ... Jag har hört att metoden är mer sannolikt att misslyckas. Dessutom är USB-minnet kan användas på vilken dator som helst var som helst - ingen guaruntee att jag skulle kunna installera det programmet. Hur som helst, tack för input, men jag tror att jag har redan hittat en lämplig anordning. |
|
| |||
| |||
| hmmm sant jag förstår vad ni säger, men programvaran 3MB stora och instals i 10 sekunder allso sin förenligt från windows 98 upp Evan den rlc av W7 så grundläggande men effektiva medel. Men ja jag förstår vad du säger Jag har ingen aning om vart man vänder sig för en USB-enhet redan med programvara på ive aldrig tittat lol. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Lösenordsskyddad - Glömt Windows XP Lösenord | Tom | General Software Chat | 2 | 15 august 2009 10:58 |
| Lösenord Retrieval | megabyte | Windows-operativsystem | 7 | 7 oktober 2008 01:51 |
| DVD-enheter erkänns som cd-enheter? | Axegrinder | Drives & Removable Media | 5 | 19 januari 2008 14:05 |
| Explorer & flash drives | Dfreak | Drives & Removable Media | 1 | 24 sep 2007 16:11 |
| Lösenord Problem | suzley | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 31 juli 2007 12:34 |
| Thread Tools | |
| |