mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

RAW Read Error Rate

Reply

Thread Tools
Old 12 MARS 2008, 14:30
New Member Group

Nyligen hämtade fläkthastighet 4,33 som högst upp i mitt fall kände sig en smula varm. När jag upptäckte CPU låg på 96 º C jag nästan ramlade av stolen! Efter en god vakuum ut temp sjunkit till i genomsnitt 85 º C, hittade jag sedan att den Athlon CPU är en varm plats i alla fall (upp till 95 º C OK) så att panik över! (Förresten, ger Everest Home Edition alla temp värden ca 8% lägre siffra så jag ska vara säkrast efter högre temps för en större felmarginal).

Men jag kom över Read Error Rate som en nybörjare som mig, men om jag läser rätt jag har förstått det är en god indikator på HD hälsa.

De behandlingar jag får är varierar mellan 62 ~ 64, och jag bör varnas när det blir ner till 25. Det här (tror jag) är en behandling som inte kan förbättras så det är en indikation på HD: s fördelning. Det som blir mig är att det verkar som om "värsta" fel behandling registreras var 53 så vid något tillfälle har det bättre själv. Eller är jag helt få fel uppfattning? Kan RAW behandlingarna verkligen bli bättre, och i så fall hur?

TIA Elmer
Old 12 MARS 2008, 16:01
Moderator-gruppen

Speed Fan är ganska otillförlitlig. Prova att testa den med ett annat program och se vad du får ...

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 14 mars 2008, 09:05
New Member Group

Använda HDD Healthb och nu, det var mer att läsa felfrekvenser Jag undrar om jag kan förbättra. Temperaturen inte bry mig så jag kan ta itu med dem helt enkelt.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.