![]() |
|
| |||
| |||
| Nyligen hämtade fläkthastighet 4,33 som högst upp i mitt fall kände sig en smula varm. När jag upptäckte CPU låg på 96 º C jag nästan ramlade av stolen! Efter en god vakuum ut temp sjunkit till i genomsnitt 85 º C, hittade jag sedan att den Athlon CPU är en varm plats i alla fall (upp till 95 º C OK) så att panik över! (Förresten, ger Everest Home Edition alla temp värden ca 8% lägre siffra så jag ska vara säkrast efter högre temps för en större felmarginal). Men jag kom över Read Error Rate som en nybörjare som mig, men om jag läser rätt jag har förstått det är en god indikator på HD hälsa. De behandlingar jag får är varierar mellan 62 ~ 64, och jag bör varnas när det blir ner till 25. Det här (tror jag) är en behandling som inte kan förbättras så det är en indikation på HD: s fördelning. Det som blir mig är att det verkar som om "värsta" fel behandling registreras var 53 så vid något tillfälle har det bättre själv. Eller är jag helt få fel uppfattning? Kan RAW behandlingarna verkligen bli bättre, och i så fall hur? TIA Elmer |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Speed Fan är ganska otillförlitlig. Prova att testa den med ett annat program och se vad du får ...
|
| |||
| |||
| Använda HDD Healthb och nu, det var mer att läsa felfrekvenser Jag undrar om jag kan förbättra. Temperaturen inte bry mig så jag kan ta itu med dem helt enkelt. |