mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

Anbefalinger til ekstern harddisk oplagring

Reply

Thread Tools
Old 11 februar 2008, 00:19
Medlem Gruppen

Default Anbefalinger til ekstern harddisk oplagring

Hej gutter,

Jeg søger at købe en ekstern harddisk til lagring.
Jeg vil gerne have mindst 500 GB (ville heldigvis bliver større, hvis værdi for pengene var bedre), og ville måske gerne firewire / eSATA men usb kun ville være tilstrækkelig, hvis der er stor forskel i pris (og det har usb er vigtigt som en af mine PC's kun har USB, ikke FW / eSATA)

Jeg vil gerne have god kvalitet, men også god bang for mit sorteper.

Jeg tænkte måske Western Digital mybook eller Seagate, men ville overveje bedre alternativer. hvad ville du anbefale?

også er jeg ikke sikker, fordi jeg aldrig har haft en, er det muligt at få en, der får strøm fra pc'en, eller vil det være nødvendigt at sluttet særskilt for magt?

mange tak for alle indsigt.

Buchanan
Old 12 februar 2008, 02:43
Medlem Gruppen

hvem har nogensinde købt eller anvendes over en periode, en ekstern harddisk på 500 GB + kapacitet, som de troede var virkelig god, og vil anbefale, eller de er blevet skuffet over og vil ikke?

alle har en foretrukket mærke eller model, som har klaret sig bedre for dem end andre harddiske?

noget at afgjort undgå?

nogen, der ved, hvad jeg mener om magt (fra pc eller behov egne plug)?

WD mybook bedre end andre WD harddiske eller Seagate?

kvalitet og holdbarhed? pris?

hvad skal jeg ikke købe?

skål
Old 12 februar 2008, 03:14
Donor-Gruppen

Jeg har brugt en 400GB Seagate for omkring 6-9 måneder uden større problemer.
Jeg købte i kabinettet (USB2 og Firewire), separat, og tilføjede mit eget drev. På den måde får du at vælge den seneste spec drev, med den bedste hastighed / cache.

Personligt vil jeg undgå enhver eksternt drev, som trækker strøm fra USB-porten, da dette vil lægge et dræn på din PSU, og hvis det er allerede strakt, kan forårsage store problemer.

Med hensyn til brand, og mange folk sværger ved WD og andre Seagate, men i slutningen af dagen er det et personligt valg. Jeg vil være tilfreds med enten.

HTH

Mit system: Hjem Build

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Bundkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM Hukommelse:
4GB (3.25gb synlig)
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-Board
Harddisk (e):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk drev (r):
Pioneer 110 x 2
Sag / PSU:
Stock / 550w Silent
Køling:
Stock
Network / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT VAR
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 12 februar 2008, 03:18
Donor-Gruppen

Jeg burde have tilføjet, at du kan købe USB2 Indhegninger til hus SATA-drev så godt, og hvis du har en eSATA stikket på din boks, dette er et andet alternativ.
Old 12 februar 2008, 03:24
Medlem Gruppen

takket phil., jeg virkelig ønskede den, der fandt det er strøm fra pc, men jeg kan se, hvorfor det ikke ville være fordelagtigt, cheers
Old 12 februar 2008, 04:10
Donor-Gruppen

Du er velkommen .... glad for det hjalp
Old 12 februar 2008, 04:20
Medlem Gruppen

en af de grunde, jeg har brug for dette drev er fordi min iPod, som jeg bruger til oplagring er formateret i FAT32 (eller noget), og jeg kan ikke lægge store filer på den, så jeg har brug for det drev, der skal i NTFS.

hvordan vil de normalt kommer formateret, og hvis jeg køber en og dens fedt, kan jeg formatere den til NTFS?

tak
Old 12 februar 2008, 07:01
Donor-Gruppen

Mange færdige enheder kommer formateret i FAT32, men det er let afhjælpes.
Bare omformaterer det, vha. Kontrolpanel / Computeradministration / Diskhåndtering eller konvertere det ved at taste:
Convert C: / FS: NTFS
fra en kommandoprompt. Selvfølgelig er du nødt til at erstatte C med drevbogstavet henføres til dit USB-drev.
Old 13 februar 2008, 02:23
Medlem Gruppen

sød tak phil., jeg aldrig vidste, hvordan du gør, at
Old 13 februar 2008, 04:43
Donor-Gruppen

Great for et USB-stick, meget skidt for en iPod, medmindre du gerne bricking det, Phil. Jeg vil ikke konvertere enhver musikafspiller harddisk til enhver andet format end fabrikkens specifikation.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "

Mit system: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2.13 -> 3.01ghz
Bundkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Hukommelse:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (r):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (e):
80 GB + 500 GB
Optisk drev (r):
2x SATA
Sag / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Køling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Network / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Overførsel af data fra den interne harddisk til ekstern harddisk. XPC465 Drives & flytbare medier 1 3 marts 2009 06:46
Ekstern harddisk til OS X & Storage? 4D (Fordy (Ford) Ollie Drives & flytbare medier 1 23. sep 2008 09:00
Ekstern harddisk thwapy Drives & flytbare medier 1 27th Dec 2007 11:42
Hvor kan jeg købe en ekstern harddisk ken979 Drives & flytbare medier 1 13 august 2007 17:11
Best ekstern harddisk thwapy Drives & flytbare medier 3 19. jun 2007 11:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.