mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Rekommendationer för extern hårddisk lagring

Reply

Thread Tools
Old 11 februari, 2008, 00:19
Ledamot Gruppen

Default Rekommendationer för extern hårddisk lagring

hej stötarna,

Jag ser att köpa en extern hårddisk för lagring.
Jag skulle vilja ha minst 500 GB (skulle gärna få större om de får valuta för pengarna var bättre) och skulle kanske vilja FireWire / eSATA men usb endast skulle räcka om det finns en stor skillnad i pris (och det med usb är viktigt eftersom en av mina st bara har usb, inte FW / eSATA)

Jag skulle vilja ha bra kvalitet, men också bra bang för mina pengar.

Jag tänkte kanske Western Digital mybook eller Seagate, men skulle kunna tänka sig ett bättre alternativ. Vad skulle ni rekommendera?

också, jag är inte säker eftersom jag har aldrig haft en, är det möjligt att få en som får ström från datorn eller kommer det att behovet att ansluta sig till makten?

Tack så mycket för någon insikt.

Buchanan
Old 12 februari 2008, 02:43
Ledamot Gruppen

har någon köpt eller används under en viss tid, en extern hårddisk på 500GB + kapacitet som de tyckte var riktigt bra och skulle rekommendera, eller de var besviken och skulle inte?

någon har en önskad märke eller modell som har fungerat bättre för dem än andra hårddiskar?

något att absolut undvika?

någon som vet vad jag menar om makt (från PC eller behov egen plug)?

WD mybook bättre än andra WD hårddiskar eller Seagate?

kvalitet och hållbarhet? pris?

vad ska jag köpa?

skål
Old 12 februari 2008, 03:14
Givargruppen

Jag har använt en 400GB Seagate för cirka 6-9 månader utan större problem.
Jag köpte Kapsling (USB2 och Firewire) separat och läggas till min egen enhet. På så sätt får du välja den senaste spec köra med bästa hastighet / cache.

Personligen skulle jag undvika extern hårddisk, som drar ström från USB-porten, då detta kommer att sätta en drain på din PSU och om det redan sträckt, kan orsaka stora problem.

När det gäller varumärke, många folk svär vid WD m.fl. Seagate, men i slutet av dagen är det ett personligt val. Jag skulle vara nöjd med heller.

HTH

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 12 februari 2008, 03:18
Givargruppen

Jag borde ha lagt till att du kan köpa USB2 Enclosures till huset SATA-enheter också och om du har en ESATA-uttaget på din box, detta är ett annat alternativ.
Old 12 februari 2008, 03:24
Ledamot Gruppen

tack phil jag verkligen ville ha den som ägde det är ström från datorn, men jag se varför det skulle vara fördelaktigt, skål
Old 12 februari 2008, 04:10
Givargruppen

Du får gärna .... glad att det hjälpte
Old 12 februari 2008, 04:20
Ledamot Gruppen

en av anledningarna jag behöver den här enheten är att min ipod som jag använder för lagring är formaterad i fat32 (eller nåt), och jag kan inte lägga stora filer på den så jag måste enheten vara i NTFS.

Hur de normalt kommer formaterad, och om jag köper en och fett, kan jag formatera den till NTFS?

tack
Old 12 februari 2008, 07:01
Givargruppen

Många färdiga enheter kommer formaterad i FAT32, men det är lätt åtgärdat.
Bara formatera den, med hjälp av Kontrollpanelen / Datorhantering / Diskhantering eller konvertera det genom att skriva:
CONVERT C: / FS: NTFS
från en kommandotolk. Självklart måste du ersätta C med enhetsbeteckningen till ditt USB-enheten.
Old 13 februari 2008, 02:23
Ledamot Gruppen

söt tack phil jag aldrig visste hur man gör det
Old 13 februari 2008, 04:43
Givargruppen

Perfekt för ett USB-minne, mycket dåligt för en iPod om du inte gillar bricking det, Phil. Jag skulle inte konvertera någon musikspelare hårddisk till något annat format än fabrikens specifikation.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. XPC465 Drives & Removable Media 1 3 mars 2009 06:46
Extern hårddisk för OS X & Lagring? 4D (Fordy (Ford) Ollie Drives & Removable Media 1 23 sep 2008 09:00
Extern hårddisk thwapy Drives & Removable Media 1 27 december 2007 11:42
Var kan jag köpa en extern hårddisk ken979 Drives & Removable Media 1 13 august 2007 17:11
Best Extern hårddisk thwapy Drives & Removable Media 3 19 juni 2007 11:39
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.