![]() |
|
| |||
| |||
| Nå har jeg fått din oppmerksomhet. Jeg har installert en ny harddisk til min laptop og jeg leste alle frykten om iført en spesiell håndleddet band og jording deg til kjernen av jorden før rote rundt med pc innholdet. Ville det ikke være feesible å bare bruke en tynn støvtette par rosa gummi kjøkken hansker, sikkert ingen statisk kostnader ville gå fra meg til komponentene ved hjelp av denne metoden. Blir jeg dum, beklager hvis jeg men det virker logisk for meg! |
|
| |||
| |||
| Eh, tror jeg gummi kan bære en statisk kostnader også. Så lenge du sitter i nærheten av en jordet biter av metall og røre jevnlig, ikke shuffle din feret for mye på teppet og ikke piske deg med katten pels du bør være bra! |
|
| |||
| |||
| Å nei, Drrrr, takk for råd. Jeg har nettopp hatt visjoner av meg med barna gnir ballonger på brystet mitt og stikker dem til taket, mega statisk, gud jeg føler meg dum, beklager. Jeg får meg frakken og statisk håndleddet band! |
|
| |||
| |||
| "Mmmm! Sitter med gummihansker på, sier "La oss se nå" og gnir hendene på ullen genser før han nådde ut for metall tilfelle av HDD ... |
|
| |||
| |||
| OK, OK, føler seg ille nok som det is.Just tenke min kone ropte "hva var det bang", jeg med meg rosa hansker og en rykende laptop foran meg, eller sitter fast i taket. |
|
| |||
| |||
| Vår hund bare løp i jeg lo så mye. |
|
| |||
| |||
| Kom igjen da Mike0001, noen råd om hva harddisken jeg kan putte i min Compaq Presario R3000, mener jeg det kan være noen 3rd parti harddisk som jeg kan kjøpe fra MicroDirect eller Scan. Er det noe jeg bør se opp for. |
|
| |||
| |||
| Jeg kjøpte en 160 for min laptop (Seagate tror jeg), men det er bare et par år gammel. En eldre Dell nektet å anerkjenne stasjonen er sant størrelse, som er problemet. Det var fornøyd med en rask Hitachi 60GB kjøre selv. Eldre BIOSes er ikke opp til store HDDs. Jeg kjøpte fra dabs. Hva har du nå? |
|
| |||
| |||
| Jeg aner ikke, redd for å åpne den opp før jeg har fått erstatning stasjonen for hånden. Den bærbare datamaskinen er 4 år, £ 1500 nye men jeg er sikker på at jeg betalte over odds. Det er en Compaq Presario R3000, kjører jeg XP og en ekstern Maxtor 300GB. Problemet er at jeg er sikker på at stasjonen er goosed som det fungerer bare om for surfing og lette bruk, hvis jeg skyve det da problemene starter. Self diognostic tester viser skadede sektorer. Besluttet for £ 40ish kan like godt sette i nye stasjonen og jeg slippe Microsoft med decission å installere og bare bruke "ubuntu" som operativsystem. Jeg hovedsakelig bruker bærbar PC for photograhy. Akkurat bekymret som jeg er ny å åpne opp disse tingene og hva kompatibilitet er like. Jeg tenkte på '80GB Western Digital 2.5 tommen 5400 Scorpio 8MB cache ATA100 'tilgjengelig fra Micro Direct, de er basert på min del av landet, så vel så hvis noen problemer skulle være enkelt å bytte. |
|
| |||
| |||
| Det høres bra ut. Vet du hvor HDD er på denne modellen? På noen du fjerner en skrue og dra det ut i caddy sin, men på andre du trenger å rable om innsiden under tastaturet. Det er heller ikke vanskelig, men du må se de bittesmå skruene som insisterer på å pinge sofakroken! Du skal kunne laste ned en Verkstedhandbok billig. Dette webområdet http://www.electronicmanuals.co.uk/?...FQhCMAod9kNfzA gir dem til lave kostnader. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| PC wont Boot når harddisken er tilkoblet. Hovedkort eller harddisk problem? | nightstar | CPUer, Hovedkort & RAM | 4 | 9 november 2009 10:30 |
| Hjelp Med Turning Slave Harddisk hovedinnhold Harddisk | Cogglesz | Drivere og flyttbare medier | 1 | 30 mars 2009 09:28 |
| Overføre data fra interne harddisken til ekstern harddisk. | XPC465 | Drivere og flyttbare medier | 1 | 3 mars 2009 06:46 |
| PSU, GPU, CPU og kjøkkenet synke | alex | Bærevesker & Strømforsyning | 7 | 10 mars 2008 00:12 |
| Harddisken Problem - Hvorfor kan ikke min datamaskin godta alle mine harddisker? | Computer Spec | General Hardware Chat | 8 | 15nde sep 2006 03:14 |
| Thread Tools | |
| |