mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Gummi kök handskar och hårddisk.

Reply

Thread Tools
Old 12 november 2007, 02:43
Ledamot Gruppen

Default Gummi kök handskar och hårddisk.

Nu fick jag din uppmärksamhet. Jag har installerat en ny hårddisk till min laptop och jag läser alla fruktan om att bära en speciell handled band och jordning dig till kärnan av jorden före mucking om med pc innehåll. Skulle det inte vara feesible att bara bära en tunn stramt åtliggande par rosa gummihandskar kök, säkerligen ingen statisk laddning skulle gå förbi mig på komponenter med denna metod. Jag är dum, ledsen om jag är men det verkar logiskt för mig!
Old 12 november 2007, 02:52
Givargruppen

Er, tror jag gummi kan bära en statisk laddning också.

Så länge man sitter nära ett jordat bit av metall och röra vid den med jämna mellanrum, inte blanda din feret för mycket på mattan och inte piska dig med kattpäls bör du be alright!
Old 12 november 2007, 03:06
Ledamot Gruppen

Åh nej, Drrrr, tack för råd. Jag har precis haft visioner om mig med barnen gnugga sina ballonger på mitt bröst och håller fast dem i taket, mega statisk, gud I feel stupid, ledsen. Jag hämtar min jacka och statisk handled band!
Old 12 november 2007, 03:15
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av tjpearson View Post
Åh nej, Drrrr, tack för råd. Jag har precis haft visioner om mig med barnen gnugga sina ballonger på mitt bröst och håller fast dem i taket, mega statisk, gud I feel stupid, ledsen. Jag hämtar min jacka och statisk handled band!
"Mmmm!" Sitter där med gummihandskar på, säger "Få se nu" och gnuggar händerna ullig pullover innan de når ut till metall gäller HDD ...
Old 12 november 2007, 03:23
Ledamot Gruppen

OK, OK, tycker illa nog som det is.Just tänkte min fru skrek "Vad var det bang", jag med min rosa handskar på och rökning laptop framför mig, eller höll sig till taket.
Old 12 november 2007, 08:12
Givargruppen

Vår hund sprang bara när jag skrattade så mycket.
Old 12 november 2007, 08:29
Ledamot Gruppen

Kom då Mike0001, några råd om vad hårddisk kan jag lägga i min Compaq Presario R3000, jag menar kan det bli 3: e parts hårddisk som jag kan köpa från MicroDirect eller Scan. Är det något jag bör hålla utkik efter.
Old 12 november 2007, 09:07
Givargruppen

Jag köpte en 160 för min laptop (Seagate tror jag), men det är bara ett par år gammal. En äldre Dell vägrade att erkänna enhetens verkliga storlek, som är problemet. Det var nöjd med en snabb Hitachi 60Gb drive though.

Äldre BIOS är inte upp till stora HDDs.

Jag köpte från sandskädda.

Vad har du nu?
Old 12 november 2007, 09:26
Ledamot Gruppen

Jag har ingen aning om, rädd för att öppna den förrän jag har fått ersättning köra till hands. Den bärbara datorn är 4 år gammal, £ 1.500 nya men jag är säker på att jag betalat över oddsen. Det är en Compaq Presario R3000, kör jag XP och en extern Maxtor 300GB. Problemet är att jag är säker på att enheten är goosed eftersom den fungerar bara om för surfing och lätta bruk, om jag trycker det då problemen börjar. Self diognostic tester visar dåliga sektorer. Beslutade för £ 40ish skulle lika gärna sätta i nya fordon och jag släppa Microsoft med Beslut om installera och bara använda "ubuntu" som operativsystem. Jag använder främst laptop för photograhy. Just fråga som jag är ny på att öppna upp dessa saker och vad kompatibilitet är. Jag tänkte '80GB Western Digital 2,5 tums 5.400 Scorpio 8MB cache ATA100 "tillgänglig från Micro Direct, de är baserade i min del av landet och så om några problem skulle vara lätt att byta.
Old 12 november 2007, 14:11
Givargruppen

Det låter bra. Vet du om hårddisken är på denna modell? På vissa du tar bort en skruv och dra ut den i sin caddy men på andra måste du scrabble om inne under tangentbordet. Varken är svårt men du måste titta på de små skruvar som insisterar på att pinga hela rummet! Du bör kunna ladda ner en workshop manual billigt. Denna webbplats

http://www.electronicmanuals.co.uk/?...FQhCMAod9kNfzA

ger dem en låg kostnad.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? nightstar Processorer, moderkort & RAM 4 9 november 2009 10:30
Hjälp med Turning slavej hårddisken till Main Hårddisk Cogglesz Drives & Removable Media 1 30 mars 2009 09:28
Överföra data från interna hårddisken till extern hårddisk. XPC465 Drives & Removable Media 1 3 mars 2009 06:46
PSU, GPU, CPU och köket sjunker alex Cases & Power Supplies 7 10 mars 2008 00:12
Hårddisk problem - Varför kan inte min dator accepterar alla mina hårddiskar? Computer Spec General Hardware Chat 8 15:e sep 2006 03:14
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.