![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag vill köra 2 DVD-enheter i min dator, en brännare, den andra en läsare. Min fråga är om det inrättas, det herre och slav, och vilken som går första och sista på IDE-kabeln? Tack för din hjälp |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det spelar ingen roll.
| |||
| |||
| tack. så det spelar ingen roll whicg inställning stiften är inställd på dem, det vill säga slav., herre? |
|
| |||
| |||
| Om du ställer hopparna till Cable Select, kan de bara vara ansluten och IDE-kabeln bestämmer vilka behärskar. Annars jumper en primär och en som slav och ansluter åt båda hållen på kabeln. Någon annan kombination är att be om problem! Jag har haft problem ändå med inkompatibla enheter: individuellt de arbetar fin e men de tycker inte om att dela en kabel, men det måste vara sällsynt.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vissa DVD-brännare vill vara herre enhet (dvs. Pioneer), så även om det kommer förmodligen att fungera bra på båda, det kostar ingenting att göra det master
| |||
| |||
| davsas, är du inte i Sheffield händelsevis?
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Tyvärr det var ett ganska vagt svar, i princip ställa kör till Cable Select. Då kör på den sista kontakten på bandet kommer vara herre och den andra i raden kommer att vara slav. |
|
| |||
| |||
| Tack för all din hjälp. Mike, nej sorry im not i Sheffield, Im i Wiltshire |
|
| |||
| |||
| Ok, bara en gissning, var din moniker ett anagram av någon jag kände.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Blue ray enheter | redden137 | Drives & Removable Media | 5 | 20 april 2008 09:59 |
| Hårddisk | twiggs396 | General Hardware Chat | 8 | 7 april 2008 10:31 |
| DVD-enheter erkänns som cd-enheter? | Axegrinder | Drives & Removable Media | 5 | 19 januari 2008 14:05 |
| Båda mina cd-enheter Kommer inte läst något! | FFX | Drives & Removable Media | 1 | 22 oktober 2007 06:47 |
| Too Many Drives | pandahead | Drives & Removable Media | 7 | 9 juli 2007 11:46 |
| Thread Tools | |
| |