![]() |
|
| |||
| |||
| Har någon räknat ut hur man kan få detta att fungera? Jag koppla in en bootbar USB-RAM-enhet och ställ in Q35 att starta från flyttbara enheter men det aldrig någonsin ser enheten och bara går till normal boot skärmen. Jag kan inte ens få grub4dos att se usb-enheten. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du har ett operativsystem på enheten?
| |||
| |||
| Ja, ja, jag har provat olika versioner av Linux, men inte riktigt fungerat. Jag har försökt dd Ing bilden på enheten och även HP verktyg för att göra en bootbar disk, men ingen lycka. Om du känner till en webbplats med en installation som verkligen fungerar kommer jag att prova det. Problemet är att detta är det 1:a dator jag har haft som kan starta upp från usb, jag är erfaren på det här med DVD och CD-skivor bara. |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Tyvärr HP verktyg är det jag försökte! Jag börjar tro att denna maskin inte starta upp från usb ... |
|
| |||
| |||
| Gå in i den bärbara datorn BIOS och se till att det finns möjligheter att starta upp från USB, om det är att se till att de är aktiverade. |
|
| |||
| |||
| Det är där jag är förvirrad. Alternativen är HDD CD / DVD Flyttbara media???? Denna dator har inte någon FDD men har USB och en kortläsare ombord. |
|
| |||
| |||
| USB-enhet ingår i flyttbara media. Se till att det är inställd som första boot-enhet. |
|
| |||
| |||
| Prova en annan USB-port ...? |
|
| |||
| |||
| Utfärdad båda! Roliga är, grub4dos verkar inte vilja USB drive heller! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PC vana Boot när hårddisken är ansluten. Moderkort eller hårddisk Problem? | nightstar | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 9 november 2009 10:30 |
| Koppla hårddisk från Samsung R710 laptop | Scottuk | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 0 | 3 juni 2009 19:44 |
| Samsung HHD hårddisk Stuck i PIO-läge | Adam | Drives & Removable Media | 12 | 28 mars 2009 12:42 |
| Boot från min penna driva | kknight0506 | Windows-operativsystem | 5 | 29 april 2007 08:42 |
| Hårddisk - Vilket föredrar du, Maxtor eller Samsung? | Computer Spec | General Hardware Chat | 5 | 25 sep 2006 11:46 |
| Thread Tools | |
| |