![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Precis köpt en bärbar dator med en SATA-enhet och ingen diskettenheten på den. Inte används till bärbara datorer, som inte används till SATA, inte används för att hantera en dator utan diskettenhet! .. Jag vill ersätta standard 160GB HD med en 320 GB en så partition det, och sedan installera XP och Vista för dubbel uppstart. Så: -Är SATA-enheter hanteras på samma sätt som PATA? (FDISK formatering, partitionering och allt annat) -Om ja, kan någon tala om för mig hur man skapar en FDISK startbar CD utan en diskettenhet? Jag vill hellre ha dina instruktioner från dina egna erfarenheter i stället för att riktas till en länk till en obskyr webbplats med långa och förvirrande instructions_ om möjligt. _Oh, Och där skulle jag hitta bra priser på en bärbar enhet? Jag kan inte hitta något lägre än 90 pund för en 320 GB HD, även på eBay. Skål för det. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja.
Mine är märkta Hiren's Boot CD v7.6 och har allt du förväntar dig på ett DOS-baserat underhåll disk. http://www.hiren.info/pages/bootcd Mine är lite föråldrad av titta på det. Det fungerar dock. £ 95 är vad det kostar här veckan, det är allt. Det är £ 200 till 500 GB. Mitt System: Tim
|