![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, System Specs: 3,20 gigahertz Intel Pentium 4 Intel D945GNT Moderkort Intel Corp NT94510J.86A.4092.2007.0903.0307 09/03/2007 Bios Version Jag köpte 500 GB WD Sata HDD bara en vecka tillbaka. Det fungerar bra för några dagar. När jag var formatering mina andra partitioner av misstag jag inte kontrollera snabbformatering läge. Plötsligt systemet startas på eget whlie partitionen var formatering och har fastnat i BIOS på nummer 5A. Då ska jag sätta tillbaka min gamla IDE-disken som primär & min nya Sata drive som slavej & dess arbetade bra. Jag kör WD badsector avlägsnande utility & formaterade alla partitioner från disken Management & nu efter omstart av Sata-enheten är inte ens detecing. Nu Om jag plug båda mina IDE & Sata köra med IDE som primära det stucks i BIOS. Om jag bara lägga mina IDE det fungerar bra. Om jag bara lägga Sata igen fastnar i BIOS. Jag uppdaterade min Bios version. Är min hårddisk kraschade eller kanna någon behag hjälpa mig finna en lösning? Ledsen för min Bad engelska Tack |