![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har et sekundært drev, hvor alle mine musik går og film og ECT. Men det fungerer ikke, når jeg starte op Linux eller Windows. Jeg gik til Diskværktøj ting i linux, og det siger, at der er et drev navngivet Data Disk. (Thats navnet på det drev). Så jeg kender harddisk fungerer. men det gør ikke vises i hjemmemappe, og jeg cant åbne nogen ting i det kan jeg heller ikke adgang til den. samme ting med vinduer. Jeg skiftede mit ledninger for at gøre mit D Drive (Data Disk) den primære master drev. og det startes op til min gamle partition på Mandriva på den, virkede fint. ja, noget må være forkert inden for de muligheder af drevet. Hvad kan jeg gøre 2 fix it |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| har du ændre jumpere på den for at vise det at være en slave-drev i stedet for en master drev?
| |||
| |||
| Citat:
Oprindeligt havde jeg ikke ændret noget. drevet lige randomlly holdt op med at virke. men når jeg ønskede at se, om det min sekundære drev vil starte op, gjorde jeg det mit primære master drev, der kun vil det arbejde, og fandt ud af min første drev. |
|
| |||
| |||
| Jeg tror ikke, jeg kan forstå, at du derefter. Hvad er jumper indstillinger? |
|
| |||
| |||
| im gonna tage et billede af det |
|
| |||
| |||
| hvad er den model af harddiske? Du (eller I) kan finde et diagram online af jumper opsætningen til skibsfører vs slave, og derefter kan du flytte jumpere som er nødvendige for at sikre, at de er oprettet korrekt. |
|
| |||
| |||
| http://img130.imageshack.us/my.php?i...4062355sm0.jpg Dette er en gammel pic af min computer. det ser ud lige som dette, men der er, at røde ledning på den anden harddisk også. at andre harddisk uden hte rød tråd, er den ene ikke fungerer, nu er der en læst tråd .. huske, min harddiske fungerede perfekt, det bare randomlly holdt op med at virke. |
|
| |||
| |||
| Begge drev har to stik i dem? En fra PSU og en til Mobo? Hvad skete der lige før det holdt op med at fungere korrekt? De skinnende guld stifter i dit billede er hvor jumpere ville blive placeret, BTW. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Ja, både tilproppes. og ja jeg kender shiney guld stifter .... I dunno. jeg genstartet min computer på linux, min baggrund isnt der. Jeg forsøger at finde det, og jeg cant find my data disk (navnet på det drev) |
|
| |||
| |||
| og du sagde vinduer kan ikke se det? Du skal sandsynligvis remount det i Linux. En anden mulighed er, at harddisken går dårligt, er det som gør al støj? Også hvis jumpere er indstillet korrekt, slave sandsynligvis ikke vil fungere ordentligt som en skibsfører, ligesom du sagde, at det gjorde. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| HP Laptop Screen plejer Tænd Harddisk plejer Igangsætte: lygter er tændt Men ....... | gra | Laptops, Mobiles & PDA'er | 8 | 5. aug 2009 18:28 |
| Harddisk master / slave / kabel vælge spørgsmål | alfred01 | Drives & flytbare medier | 1 | 22. maj 2009 04:48 |
| Main OS Ikke Anerkendte Efter Installere Sekundære OS på en anden harddisk. | tmockingbird | Windows-operativsystemer | 5 | 18 april 2009 03:13 |
| Harddisk Problem - sekundære drev Ikke Working | ashaiba | General Hardware Chat | 7 | 18 marts 2009 11:40 |
| Harddisk støvler i Master / Slave mode, men ikke af sig selv | irrumator11 | Drives & flytbare medier | 4 | 26 januar 2008 21:09 |
| Thread Tools | |
| |