mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Sekundær Drive wont arbeid, men fungerer når sin master stasjon

Reply

Thread Tools
Old 16 mai 2008, 18:41
Medlem Group

Default Sekundær Drive wont arbeid, men fungerer når sin master stasjon

Jeg har en sekundær stasjonen der all musikken fortsetter og filmer og ect. Men det fungerer ikke når jeg starte på Linux eller Windows. Jeg dro til diskverktøy ting i linux og det sier det er en stasjon som heter Data Disk. (Dvs navnet på stasjonen). Så jeg vet harddisken fungerer. men det ikke vises i Hjem-mappen, og jeg skrånende åpne noen ting i det, eller kan jeg få tilgang til den. samme med Windows. Jeg byttet min ledninger å gjøre mitt D Drive (Data Disk) hovedbrukeren master stasjonen. og det oppstart til min gamle partisjon for Mandriva på den, fungerte fint. så noe må være galt i valg av stasjonen. Hva kan jeg gjøre 2 fikse det
Old 17 mai 2008, 07:06
Donor Group

har dere endret jumpers på den for å vise det til å være en slave stasjonen i stedet for en master stasjonen?
Jeg vil si av lyden av ditt innlegg, det gjorde du ikke. Kontroller at du gjorde dette ellers vil den ikke fungere som en slave. :)

Min System: hAvAAck Bygg 3

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Hovedkort:
Asus P5N-E
RAM-minne:
GSkill 4GB DDR2
Graphics Card (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
Samsung 500GB @ 7200RPM
Optisk stasjon (er):
Død
Case / PSU:
Generisk Case, Generisk PSU
Cooling:
Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
onboard
Skjerm (er):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-Bit
Old 17 mai 2008, 07:43
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by hAvAAck View Post
har dere endret jumpers på den for å vise det til å være en slave stasjonen i stedet for en master stasjonen?
Jeg vil si av lyden av ditt innlegg, det gjorde du ikke. Kontroller at du gjorde dette ellers vil den ikke fungere som en slave. :)

opprinnelig hadde jeg ikke endret noe. stasjonen bare randomlly sluttet å fungere. men når jeg ønsket å se om det mitt andre stasjonen ville støvel opp, jeg gjorde det mitt primære master stasjonen som kun vil det arbeidet og tok ut mitt første stasjonen.
Old 17 mai 2008, 07:51
Donor Group

Jeg tror ikke jeg forstår deg så.
Hva er jumper innstillingene?
Old 17 mai 2008, 08:04
Medlem Group

im gonna ta et bilde av det
Old 17 mai 2008, 08:08
Donor Group

Hva er den modellen av harddisker? Du (eller jeg) finner du et diagram online av jumperen oppsett for master vs slave, og deretter kan du flytte jumpers som nødvendig for å sikre at de er riktig konfigurert.
Old 17 mai 2008, 08:24
Medlem Group

http://img130.imageshack.us/my.php?i...4062355sm0.jpg
Dette er et gammelt bilde av min datamaskin. det ser ut akkurat som dette, men det er den røde tråden på den andre harddisken også. at andre harddrive uten hte rød tråd, er det ikke fungerer, nå er det en leser wire ..

Husk min harddrives fungerte utmerket, det bare randomlly sluttet å fungere.
Old 17 mai 2008, 08:29
Donor Group

Begge stasjoner har to plugger i dem? En fra PSU og én til Mobo?
Hva skjedde rett før den stoppet fungerer?
Den skinnende gull pins i bildet er der jumpers ville være lokalisert, BTW.
Old 17 mai 2008, 08:43
Medlem Group

Sitat:
Originally Posted by hAvAAck View Post
Begge stasjoner har to plugger i dem? En fra PSU og én til Mobo?
Hva skjedde rett før den stoppet fungerer?
Den skinnende gull pins i bildet er der jumpers ville være lokalisert, BTW.

Ja, begge plugget. og ja jeg vet om shiney gull pins .... i dunno. JEG restarted meg computer på linux, min bakgrunn isnt der. Jeg prøver å finne den og jeg skrånende finner mine data disk (navnet på stasjonen)
Old 17 mai 2008, 08:47
Donor Group

og du sa Windows ikke se det? Du må sannsynligvis remount det på linux.
En annen mulighet er at HDD går dårlig, er det noe støy?
Også hvis jumpers er riktig, er slave sannsynligvis ikke ville fungere skikkelig som en master, som du sa det gjorde.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
HP Laptop Screen wont Slå på harddisk wont Start: lysene er på, men ....... GRA Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 8 5 august 2009 18:28
Harddisk master / slave / cable velger spørsmålet alfred01 Drivere og flyttbare medier 1 22 mai 2009 04:48
Main OS Ikke gjenkjent Etter Installere Sekundær OS på en annen harddisk. tmockingbird Windows-operativsystemer 5 18 april 2009 03:13
Harddrive Problem - andre stasjonen fungerer ikke ashaiba General Hardware Chat 7 18 mars 2009 11:40
Harddisk støvlene på Master / Slave-modus, men ikke av seg selv irrumator11 Drivere og flyttbare medier 4 26 januar 2008 21:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.