mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Secondary Drive brukar fungera, men fungerar när dess befälhavare köra

Reply

Thread Tools
Old 16 maj 2008, 18:41
Ledamot Gruppen

Default Secondary Drive brukar fungera, men fungerar när dess befälhavare köra

Jag har en sekundär enhet där all min musik vidare och filmer ect. Men det fungerar inte när jag starta upp Linux eller Windows. Jag gick till skivverktyg sak i linux, och det säger att det är en enhet med namnet Data Disk. (Thats namnet på enheten). Så jag vet hårddisken fungerar. men det spelar ingen visas i hemmapp, och jag skränande öppen varje sak man inte heller kan jag komma åt den. samma sak med fönster. Jag bytte min tråd att göra min D Drive (Data Disk) primär master-enheten. och det startas upp till min gamla partition av Mandriva om det fungerat bra. ja, något måste vara fel inom alternativ för enheten. Vad kan jag göra 2 fixa det
Old 17 maj 2008, 07:06
Givargruppen

Visste du ändra jumprar på den för att visa att det är en slavej enhet istället för en master-enhet?
Jag vill säga ljudet av ditt inlägg, det gjorde du inte. Se till att du gjorde det här annars kommer det inte att arbeta som en slav. :)

Mitt System: hAvAAck Bygg 3

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750@2.67GHz
Moderkort:
Asus P5N-E
RAM Minne:
GSkill 4GB DDR2
Grafikkort (s):
EVGA Nvidia e-GeForce 8600GT
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Samsung 500GB @ 7200rpm
Optisk enhet (er):
Död
Mål / PSU:
Generiskt mål, Generic PSU
Kylning:
Zalman 92mm
Nätverk / Internet:
ombord
Monitor (s):
Dell 2408WFP UltraSharp 2048 24 "
Operating System (s):
MS Vista Ult, Ubuntu 7.10 64-bitars
Old 17 maj 2008, 07:43
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av hAvAAck View Post
Visste du ändra jumprar på den för att visa att det är en slavej enhet istället för en master-enhet?
Jag vill säga ljudet av ditt inlägg, det gjorde du inte. Se till att du gjorde det här annars kommer det inte att arbeta som en slav. :)

Ursprungligen hade jag inte ändrat någonting. enheten bara randomlly slutat fungera. men när jag ville se om det min andra enheten skulle starta upp, jag gjorde det min främsta befälhavare enhet som bara det kommer att fungera och tog ut min första enheten.
Old 17 maj 2008, 07:51
Givargruppen

Jag tror inte jag förstår du då.
Vilka är bygelinställningar?
Old 17 maj 2008, 08:04
Ledamot Gruppen

im gonna ta en bild av det
Old 17 maj 2008, 08:08
Givargruppen

Vad är det för modell av hårddiskar? Du (eller jag) kan hitta en ritning på nätet av jumper inställningarna för master vs slavej och sedan kan du flytta hoppare som behövs för att se till att de sätts upp på rätt sätt.
Old 17 maj 2008, 08:24
Ledamot Gruppen

http://img130.imageshack.us/my.php?i...4062355sm0.jpg
Detta är en gammal pic på min dator. det ser ut just så här men det är det röda tråd på den andra hårddisken också. att andra hårddisk utan hte röd tråd, är en inte fungerar, nu finns det en läs tråd ..

minns mina hårddiskar som fungerade perfekt, det bara randomlly slutat fungera.
Old 17 maj 2008, 08:29
Givargruppen

Båda enheterna har två pluggar i dem? En från PSU och en till Mobo?
Vad hände precis innan det slutade fungera korrekt?
Den skinande guld stift i bilden finns där hoppare skulle placeras BTW.
Old 17 maj 2008, 08:43
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av hAvAAck View Post
Båda enheterna har två pluggar i dem? En från PSU och en till Mobo?
Vad hände precis innan det slutade fungera korrekt?
Den skinande guld stift i bilden finns där hoppare skulle placeras BTW.

Ja, både inkopplad. och ja jag vet om shiney guld stift .... Jag vet inte. JAG restarted min dator på linux, min bakgrundsbild isnt där. Jag försöker att hitta den och jag skränande finna min disk (namnet på den enhet)
Old 17 maj 2008, 08:47
Givargruppen

och du sa att Windows inte se det? Du behöver antagligen MONTERA det i linux.
En annan möjlighet är att hårddisken går dåligt, är det som gör alla ljud?
Även om hoppare är rätt inställd, det slavej förmodligen inte skulle fungera väl som en mästare, som du sa det gjorde.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
HP Laptop Screen wont Sätt på hårddisk wont Initiera: Belysning på Men ....... gra Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 8 5 august 2009 18:28
Hårddisk master-slave / kabel väljer fråga alfred01 Drives & Removable Media 1 22 maj 2009 04:48
Main OS inte igen efter installation Sekundär OS på en annan hårddisk. tmockingbird Windows-operativsystem 5 18 april 2009 03:13
Hårddisk Problem - Secondary Drive fungerar inte ashaiba General Hardware Chat 7 18 mars 2009 11:40
Hårddisk stövlar i master-slave-läge, men inte av sig själv irrumator11 Drives & Removable Media 4 26 januari 2008 21:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.