En vecka sedan köpte jag en helt ny HP notera bok (HP 530 notebook Core Duo-processor) och jag är fortfarande inte att installera Windows Vista på sin hårddisk. Jag var glad över att köpa den billigaste HP bärbara med Core Duo-processor, men jag kunde inte förvänta sig att inte arbeta.
Under Win Vista installation jag alltid få ett felmeddelande om att hårddisken inte upptäckts, men hårddisken är bra eftersom jag har lyckats att installera Linux på denna anmärkning bok.
Jag har råd att lägga till HP förare försöker redigera Windows Vista CD monteringssats med en gratis programvara som kallas
Windows Vista setup redaktör vLite.
Eftersom jag inte är en "dator person" Jag vet inte hur man arbetar med vlite programvara eller med någon annan Vista editor för att redigera eller konfigurera Windows Vista. Även jag är inte säker på att detta är en riktig lösning.
Om någon hade samma problem, jag skulle bli glad att få en enklare lösning för att göra min nya bärbara dator att arbeta med Win Vista. Även en CD med drivrutiner inte ingick i laptop kit.