mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

SMART Advarsel! Harddisk svikt overhengende

Reply

Thread Tools
Old 6te 2008 jan 19:03
New Member Group

Default SMART Advarsel! Harddisk svikt overhengende

Kjøpt ny Seagate ekstern harddisk med automatisk sikkerhetskopiering. Sikkerhetskopiert bærbare og stasjonære. Hadde mange filer (bilder) som ikke ville kopiere fra skrivebordet. Det er en partioned harddisk. På re-boot, mottatt denne advarselen. Straks sikkerhetskopi av dataene og erstatte harddisken. En unnlatelse kan være nært forestående. Du kan trykke F1 for å fortsette.

Jeg har sikkerhetskopiert data og alt mulig. Det har vært nesten to uker siden dette skjedde. Ved å trykke F1 systemet fungerer normalt. Spørsmål: Er det en considence at dette skjedde durning en sikkerhetskopi? I din mening, gjør du mener denne advarselen, eller er advarselen feil? Kommentarer og forslag blir verdsatt ..

SideWinder
Old 6te 2008 jan 20:48
Donor Group

Kjør SMART nytte av BIOS for å se om det var en feil. Du vet da.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 7nde 2008, 16:05
New Member Group

Takk for svar. Ytterligere informasjon er nødvendig. Hvor kommer den SMART-verktøyet ligge, harddisk, BIOS etc.? Du har oppgitt å kjøre SMART-verktøyet utsiden av BIOS. Ikke sikker på akkurat hva som menes med mindre du bare aktivere SMART-verktøyet (med systemet opererer) og deretter Kjør. Jeg beklager ikke vite mer om SMART-verktøyet. Ytterligere assistanse ville sikkert være verdsatt.

SideWinder
Old 7nde 2008, 16:08
Donor Group

Jeg fikk denne feilen jeg måtte bytte ut harddisken, men kan noen forklare hva den smarte verktøy og smarte feil og hva de betyr

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 7nde 2008, 16:18
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by SideWinder View Post
Takk for svar. Ytterligere informasjon er nødvendig. Hvor kommer den SMART-verktøyet ligge, harddisk, BIOS etc.? Du har oppgitt å kjøre SMART-verktøyet utsiden av BIOS. Ikke sikker på akkurat hva som menes med mindre du bare aktivere SMART-verktøyet (med systemet opererer) og deretter Kjør. Jeg beklager ikke vite mer om SMART-verktøyet. Ytterligere assistanse ville sikkert være verdsatt.

SideWinder
Nei - Jeg mener i BIOS. På hovedkort jeg har jobbet med, er det vanligvis en subheader i BIOS-menyen. Aktivere det derfra.
Old 13th 2008, 04:05
Medlem Group

SMART utgangspunktet kjøres en diagnostisk på harddisker på støvel opp og kan fortelle deg på forhånd hvis disken er ok, i tilfelle det har oppdaget et problem, og fortalte deg å bytte ut harddisken.

Selv om ingenting har skjedd ennå, stole på meg det. Jeg ville ikke risikere å bruke stasjonen lenger, jeg vil erstatte det ASAP.
Old 13th 2008, 19:04
New Member Group

Takk, jeg har kommet til samme konklusjon. Jeg har allerede kjøpt en ny harddisk, men har ikke hatt en sjanse til å installere.

Jeg har vært grubler mange andre spørsmål som: Vil min kopi av Windows XP fungerer med de nye 320Gb harddisk,

Vil Windows automatisk tildele nye stasjonen desiginations til den nye harddisken og tilhørende disk og eksterne harddisker,

Hvis jeg kan bruke min eksterne backup harddisken for å gjenopprette data til den nye harddisken vurderer at dataene ble sikkerhetskopiert fra en partioned stasjonen,

Hvis det var noe å lagre programmer på eksisterende harddisk (den defekte stasjonen men arbeider fortsatt med) som ble installert på datamaskinen (ikke disk tilgjengelig).

Som du ser er jeg bare full av spørsmål. Hvis du har noen av svarene jeg ville sette pris på.

SideWinder
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Alienware bærbar harddisk Failure Ulfrinn Drivere og flyttbare medier 4 16 oktober 2009 20:18
Harddisk Failure? naza911 Drivere og flyttbare medier 1 29 oktober 2008 12:46
Mulig harddisk svikt Robb Drivere og flyttbare medier 5 14nde sep 2008 10:35
SMART harddisk svikt advarsel lamialex General Hardware Chat 1 30 oktober 2007 12:52
Smart svikt oppdaget: O Cew27 Drivere og flyttbare medier 3 27 oktober 2007 17:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.