mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

SMART Varning! Hårddisk misslyckande överhängande

Reply

Thread Tools
Old 6 januari 2008, 19:03
New Member Group

Default SMART Varning! Hårddisk misslyckande överhängande

Köpt nya Seagate extern hårddisk med automatisk backup. Backas upp bärbara och stationära datorer. Hade många filer (bilder) som inte skulle kopiera från skrivbordet. Det är en partioned hårddisk. Den re-boot, fick denna varning. "Omedelbart säkerhetskopiera dina data och byta hårddisk. Ett misslyckande kan vara nära förestående." Du kan trycka på F1 för att fortsätta.

Jag har säkerhetskopierat data och allt annat möjligt. Det har nästan två veckor sedan detta inträffade. Genom att trycka F1 systemet fungerar normalt. FRÅGA: Är det en considence att detta inträffade durning en backup? Enligt din åsikt, tror du denna varning eller varningen i fel? Dina synpunkter och förslag kommer att uppskattas ..

SideWinder
Old 6 januari 2008, 20:48
Givargruppen

Kör SMART nyttan av BIOS för att se om det var ett misstag. Du vet då.

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 7 januari 2008, 16:05
New Member Group

Tack för ditt svar. Ytterligare information behövs. Vart tar SMART verktyget bosatta, hårddisk, BIOS mm? Du angav att köra SMART verktyget utanför BIOS. Inte säker på exakt vad det innebär om du inte aktiverar SMART verktyget (med det system som används) och sedan på Kör. Jag ber om ursäkt för att inte veta mer om SMART verktyget. Ytterligare stöd skulle verkligen vara uppskattat.

SideWinder
Old 7 januari 2008, 16:08
Givargruppen

Jag fick det här felet var jag tvungen att byta hårddisk, men kan någon förklara vad smart användbarhet och smart fel och vad de menar

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 7 januari 2008, 16:18
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av SideWinder View Post
Tack för ditt svar. Ytterligare information behövs. Vart tar SMART verktyget bosatta, hårddisk, BIOS mm? Du angav att köra SMART verktyget utanför BIOS. Inte säker på exakt vad det innebär om du inte aktiverar SMART verktyget (med det system som används) och sedan på Kör. Jag ber om ursäkt för att inte veta mer om SMART verktyget. Ytterligare stöd skulle verkligen vara uppskattat.

SideWinder
Nej - jag menar inne i BIOS. På moderkort har jag jobbat med, det är oftast en subheader i BIOS menyn. Aktivera det därifrån.
Old 13 januari 2008, 04:05
Ledamot Gruppen

SMART huvudsak driver en diagnos på dina hårddiskar vid uppstart och kan berätta för er i förväg om disken är ok, i ditt fall har det uppstått ett problem och sa till dig att byta ut hårddisken.

Även om ingenting har hänt ännu, tro mig det kommer. Jag skulle inte risk genom att köra längre, jag skulle ersätta det asap.
Old 13 januari 2008, 19:04
New Member Group

Tack, jag har kommit till samma slutsats. Jag har redan köpt en ny hårddisk, men har icke fått en chans att installera.

Jag har funderar många andra frågor som: Kommer min kopia av Windows XP fungerar med den nya 320 GB hårddisk,

Kommer fönster automatiskt tilldela nya enheten desiginations till den nya hårddisken och tillhörande disk och externa enheter,

Om jag kan använda min externa backup-hårddisk för att återställa data till den nya hårddisken med tanke på att uppgifterna var uppbackad av en partioned disk

Om det var något att spara program på befintlig hårddisk (den felaktiga enheten men fortfarande arbetar) som kom på datorn (ingen skiva finns).

Som ni ser är jag bara full av frågor. Om du har några svar jag skulle uppskatta.

SideWinder
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Alienware Laptop Hard Drive Failure Ulfrinn Drives & Removable Media 4 16 oktober 2009 20:18
Hårddisk misslyckande? naza911 Drives & Removable Media 1 29 oktober 2008 12:46
Möjliga hårddisk misslyckande Robb Drives & Removable Media 5 14:e sep 2008 10:35
SMART hårddisk misslyckande varning lamialex General Hardware Chat 1 30 oktober 2007 12:52
Smart fel upptäckts: O Cew27 Drives & Removable Media 3 27 oktober 2007 17:56
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.