![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, jag tänkte göra min egen halvledarsensorer OS-enhet, med detta menar jag att använda ett CF till SATA-adapter och en 10 GB (eller så) CF-kort (ett trevligt snabbt en) Men jag är osäker på om detta verkligen är värt det, ska jag bry gör det här för ökade OS hastighet, eller ska jag bara sticka mitt OS på Velociraptor jag får? Och gör anyoe har någon erfarenhet av detta? eftersom jag skulle vilja veta hur rakt fram CF till SATA-enheter för att lagra och starta upp ett OS.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inte värt det. Slow skriver gånger. Spara dina pengar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag håller med Carbon Thingie, men bara för att förstora bilden på hans kommentar. Beviljade skriva gånger på SSD är egentligen inte mycket att skriva hem om, men läs gånger är mycket snabb. Snabbare än den nuvarande 333gb/platter hdd är så i den meningen att de är användbara för ett spelande bygga. Plus raid 0 är nu ett alternativ samt SSD: s är att halvledarminne (inga djur, spindel etc), mindre känsliga för misslyckanden. Fyra av dessa i raid skulle flyta min båt. Men nackdelen är kostnaden per GB och fysisk kapacitet. En hdd kan tas för så lite som 17p per GB (kapacitet beroende). En 32GB SSD, Samsung tror jag är runt £ 300 märket.
|
| |||
| |||
| ja, pris och skriver gånger var det problem emot det, jag tror jag ska hålla oss till velociraptor då. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag undrar om ett operativsystem på en tumme driva skulle arbeta för fasta tillståndets netbook | Steppenwolf | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 augusti 2009 09:22 |
| Skulle 8800 GTS / GT vara ett fast uppgraderingen? | woodworks | Grafikkort & Skärmar | 0 | 4 juni 2009 23:44 |
| Åsikterna om Solid State-hårddiskar - SSD HDD: s | robina80 | Drives & Removable Media | 11 | 27 maj 2009 10:08 |
| Solid state lagring | plats | Drives & Removable Media | 11 | 26 februari 2008 16:55 |
| En teknik noobie från staten Hawaii. | vietladin | Presentera dig här | 7 | 27 august 2007 04:02 |
| Thread Tools | |
| |