![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Eftersom hastigheten tycks vara av intresse här, har någon försökt att installera sitt operativsystem till ett i-RAM DDR SATA-hårddisk? Gigabyte gör en med 4 DDR-platser, kan du ganska billigt installera XP på 4GB. Den hävdar att starta upp XP i 1/13th tidpunkten för en standard 7200rpm enhet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag kan starta upp XP i ungefär fem sekunder med min nuvarande setup på en regelbunden 7200RPM disk. Den långsamma skriva och de höga kostnaderna vänder mig till fast tillstånd. Om jag skapar en server eller ett komp som gjorde en konstant läsa ansökan 24 / 7, skulle jag överväga det, men även Raptors är en bättre affär för pengarna atm.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| men sedan igen med en server som du måste också snabbt läsa tider, vilket Solid State har, varför inte ha en ssd thats stor nog för ditt operativsystem och sedan använda en hårddisk för alla filer, snabb start men också snabbt skriva
| |||
| |||
| Det är vad jag sa i mitt inlägg: P Om jag skulle göra det, så skulle jag få en Raptor med liknande eller bättre pris per GB, ingen oroa sig för flyktiga, och med snabbare skrivhastigheter. Men som sagt, jag kan starta upp Windows i 5s eller mindre i alla fall så det spelar ingen roll.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har inte använt en själv ännu, kol ... priset är fortfarande en avskräckande.
| |||
| |||
| Kom igen, är detta pris ursäkt ganska naff. Du kan göra detta för £ 150, det är priset för en återgång tåg biljett till London dessa dagar. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle också köpa två skärmar, eller ett 8800GT, eller ... Inte att betala denna typ av kontanter på ett par sekunder från laddningstider.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| LOL .... du blir lurade m8y ..... Manchester till London £ 12 med Virgin - £ 24 tur och retur. Har du provat en själv? .... Eller är ni hoppas att hitta några marsvin? |
|
| |||
| |||
| Herre Gud, marsvin naturligtvis. Hela riggen kostar mig mindre än sextio pund. Alla mina program juridiska too. I-RAM fångade min blick, jag tyckte det lät snyggt, och det är trots allt en plats för dedikerade speed freaks. |
|
| |||
| |||
.... Jag tror att jag ska vidarebefordra denna |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag undrar om ett operativsystem på en tumme driva skulle arbeta för fasta tillståndets netbook | Steppenwolf | Linux & Alternativa OS | 2 | 23 augusti 2009 09:22 |
| Skulle 8800 GTS / GT vara ett fast uppgraderingen? | woodworks | Grafikkort & Skärmar | 0 | 4 juni 2009 23:44 |
| Åsikterna om Solid State-hårddiskar - SSD HDD: s | robina80 | Drives & Removable Media | 11 | 27 maj 2009 10:08 |
| Solid State | thingie2 | Drives & Removable Media | 3 | 28 april 2008 23:56 |
| En teknik noobie från staten Hawaii. | vietladin | Presentera dig här | 7 | 27 august 2007 04:02 |
| Thread Tools | |
| |