mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Finns det något sätt att ta reda på hur gammal en hdd är?

Reply

Thread Tools
Old 25 april 2008, 12:00
Givargruppen

Default Finns det något sätt att ta reda på hur gammal en hdd är?

Jo jag tror att jag har mestadels döda hdd, jag tror det eftersom det nu bara visar upp som om 40GB när det ska handla om 250 GB och jag kan se några filer som säger sig ha 0 storlek och ingenting kommer upp när jag försöker öppna dem . Och jag vill veta om enheten är fortfarande i min garanti (3 år tror jag efter att ha tittat på den på hemsidor)

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 25 april 2008, 12:47
Givargruppen

Tja om du har 3 års garanti på den och du har haft det under längre tid än 3 år brukar vara längre, och är du säker på att du inte ta miste på den 40GB för utrymme kvar? kanske du har använt 210gb? som för att ta reda på hur gammal en hdd är exakt Jag har ingen aning, ive alltid haft en brushane aning på grund av främst bygga mitt eget comps så ive aldrig gjort någon forskning på den specifika frågan.
Old 25 april 2008, 13:23
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av kanoakavirus View Post
Tja om du har 3 års garanti på den och du har haft det under längre tid än 3 år brukar vara längre, och är du säker på att du inte ta miste på den 40GB för utrymme kvar? kanske du har använt 210gb? som för att ta reda på hur gammal en hdd är exakt Jag har ingen aning, ive alltid haft en brushane aning på grund av främst bygga mitt eget comps så ive aldrig gjort någon forskning på den specifika frågan.
Ja, jag är säker på, jag frågade min pappa om det, och han verkar tro det är en FAT frågan filerna fortfarande är kända för att vara där, men det finns ingen fil att åka med den. Jag är just nu letar efter en fil restaurering program, för att se om jag kan få filerna tillbaka.
Old 26 april 2008, 02:06
Ledamot Gruppen

öppna ditt fall och titta på hårddisken, ibland de har ett datum på dem, det är när de tillverkas, men vissa har inte detta datum på dem, en del gör, men det kan vara på framsidan på baksidan noga, min HDD säger att det vid sidan av dess serienummer.

hoppas att detta hjälper
Old 26 april 2008, 02:22
Givargruppen

Ja, jag har redan tittat, det finns inget datum
Old 26 april 2008, 02:32
Ledamot Gruppen

ok sedan prova det här för att se hur mycket utrymme youve fik eller åtminstone din partion storlek:

Start -> Kontrollpanelen -> (i Klassisk vy) Administrativa verktyg -> Datorhantering -> Diskhantering -> Det bör komma fram till området som visar hur stor din partions är, om man hänvisar till det som de 40 GB som du beskriver, sedan är det en ny partion alternativet showen bredvid din C-enhet, om den visar att det finns 250GB sedan, står det under enhetsbeteckningen FAT eller FAT 32 eller NTFS?
Old 26 april 2008, 03:05
Givargruppen

kommer upp med bild bifogas
Attached Thumbnails
Is there any way to find out how old a hdd is?-dsc_02482.jpg  
Old 26 april 2008, 03:35
Givargruppen

Prova avskärmning som extra 190 eller så GB och sedan slå samman det med vad som helst.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 26 april 2008, 04:15
Givargruppen

skulle det inte risk att radera alla data från ofördelade del?
Old 26 april 2008, 05:02
Givargruppen

Det enda sättet du kan få från den ofördelade avsnitt är att använda en fil återvinning program. Beroende på vad du köper och vad programmet beslutar saknas kan de på nytt uppfinna saknas partitionstabell inresa, återskapa filen uppdrag tabeller, skanna enheten för kataloger för att återuppbygga fil uppdrag tabeller från scratch, söka efter filer av olika typer som har ingen katalog poster alls eller återskapa filer från undersidan närvarande skriftliga uppgifter, något som är möjligt. Jag är inte säker på att det är vad du behöver ändå.

Satsningen är inte fel med utseendet på den. Varför tror du att det är fel på?

Den första av denna modell på marknaden i januari 2006, det är inte mer än 28 månader gamla.

Vilka filer ska ligga på den enhet som du vill återställa? Hur viktigt är det med dig? Om till exempel, de är bilder som inte finns någon annanstans och de har stort värde för dig så skulle vi kunna prata dig genom att få dem tillbaka, men det tar helt en insats.

Om du verkligen vill ha filerna tillbaka, inte göra någonting för att enheten utan ordentlig rekommenderas. Vad du än gör kommer att minska dina chanser att eventuella framgång.

Om du bara vill köra tillbaka i bruk sedan säga det och vi kommer att få det tillbaka till 250GB och kontrolleras för att vara friska. Finns det användbara uppgifter för att 40GB NTFS-partition? Har du arkiverade att D: enhet till en backup någonstans?

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.