![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jo jag tror att jag har mestadels döda hdd, jag tror det eftersom det nu bara visar upp som om 40GB när det ska handla om 250 GB och jag kan se några filer som säger sig ha 0 storlek och ingenting kommer upp när jag försöker öppna dem . Och jag vill veta om enheten är fortfarande i min garanti (3 år tror jag efter att ha tittat på den på hemsidor)
| |||
| |||
| Tja om du har 3 års garanti på den och du har haft det under längre tid än 3 år brukar vara längre, och är du säker på att du inte ta miste på den 40GB för utrymme kvar? kanske du har använt 210gb? som för att ta reda på hur gammal en hdd är exakt Jag har ingen aning, ive alltid haft en brushane aning på grund av främst bygga mitt eget comps så ive aldrig gjort någon forskning på den specifika frågan. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| öppna ditt fall och titta på hårddisken, ibland de har ett datum på dem, det är när de tillverkas, men vissa har inte detta datum på dem, en del gör, men det kan vara på framsidan på baksidan noga, min HDD säger att det vid sidan av dess serienummer. hoppas att detta hjälper |
|
| |||
| |||
| Ja, jag har redan tittat, det finns inget datum |
|
| |||
| |||
| ok sedan prova det här för att se hur mycket utrymme youve fik eller åtminstone din partion storlek: Start -> Kontrollpanelen -> (i Klassisk vy) Administrativa verktyg -> Datorhantering -> Diskhantering -> Det bör komma fram till området som visar hur stor din partions är, om man hänvisar till det som de 40 GB som du beskriver, sedan är det en ny partion alternativet showen bredvid din C-enhet, om den visar att det finns 250GB sedan, står det under enhetsbeteckningen FAT eller FAT 32 eller NTFS? |
|
| |||
| |||
| kommer upp med bild bifogas |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prova avskärmning som extra 190 eller så GB och sedan slå samman det med vad som helst.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| skulle det inte risk att radera alla data från ofördelade del? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det enda sättet du kan få från den ofördelade avsnitt är att använda en fil återvinning program. Beroende på vad du köper och vad programmet beslutar saknas kan de på nytt uppfinna saknas partitionstabell inresa, återskapa filen uppdrag tabeller, skanna enheten för kataloger för att återuppbygga fil uppdrag tabeller från scratch, söka efter filer av olika typer som har ingen katalog poster alls eller återskapa filer från undersidan närvarande skriftliga uppgifter, något som är möjligt. Jag är inte säker på att det är vad du behöver ändå.
Satsningen är inte fel med utseendet på den. Varför tror du att det är fel på? Den första av denna modell på marknaden i januari 2006, det är inte mer än 28 månader gamla. Vilka filer ska ligga på den enhet som du vill återställa? Hur viktigt är det med dig? Om till exempel, de är bilder som inte finns någon annanstans och de har stort värde för dig så skulle vi kunna prata dig genom att få dem tillbaka, men det tar helt en insats. Om du verkligen vill ha filerna tillbaka, inte göra någonting för att enheten utan ordentlig rekommenderas. Vad du än gör kommer att minska dina chanser att eventuella framgång. Om du bara vill köra tillbaka i bruk sedan säga det och vi kommer att få det tillbaka till 250GB och kontrolleras för att vara friska. Finns det användbara uppgifter för att 40GB NTFS-partition? Har du arkiverade att D: enhet till en backup någonstans? Mitt System: Tim
|