mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & flytbare medier

Register

Er der nogen måde at finde ud af, hvor gammel en hdd er?

Reply

Thread Tools
Old 26 april 2008, 05:07
Donor-Gruppen

Default Er der nogen måde at finde ud af, hvor gammel en hdd er?

Tja, jeg ghosted drevet til et andet drev i går, men det var kun de 40 GB del, men ikke syntes at finde resten til ghost (jeg brugte norton ghost 9,0) drevet har alle mine ting på den (det bruges til at kun være 1 partition) har stuff gerne, fotos, skole arbejde / kursusaktiviteter, gemme spil (gemme spil er ikke så vigtigt) osv. Jeg vil gerne være i stand til at blive talt igennem, hvordan du kan få filerne tilbage, hvis det er muligt, jeg ville foretrække at gøre det med freeware-programmer, men hvis der kun er programmer, som du er nødt til at købe, som vil gøre arbejdet, kan jeg være villig til at bruge penge på det.

Tak

Mit system: Første OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Bundkort:
Gigabyte GA-35.-DS3L
RAM Hukommelse:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (r):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (e):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk drev (r):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Sag / PSU:
Corsair VX450
Køling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Network / Internet:
om bord / angiveligt 10Meg jomfrupulp kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 26 april 2008, 06:11
Donor-Gruppen

Kan du tror, at hvis en af grundene til, at partition størrelse har ændret sig til 40 GB fra den første fulde kapacitet disk?

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 26 april 2008, 06:14
Donor-Gruppen

Nå, min teori er, at når jeg sluttet min gamle hdd (40 GB), det fremsatte bundkortet tror denne hdd var, at en (så kun 40 GB i størrelse), når jeg har fjernet de gamle hdd.
Old 26 april 2008, 06:16
Donor-Gruppen

Jeg vil gå ud fra, at BIOS-indstillinger for alle drev er Auto. Kan du kontrollere, at de er, og gøre dem alle Auto hvis de ikke er?
Old 26 april 2008, 06:18
Donor-Gruppen

Jeg er temmelig sikker på, at de ar alt på auto, vil jeg tjekke nu

Edit: ja, det er på auto, og bios siger det 249GB i størrelse.
Old 26 april 2008, 07:07
Medlem Gruppen

wow jeg havde hjulpet med noget ved at finde denne
Old 26 april 2008, 07:23
Donor-Gruppen

Tag et kig på http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk som er gratis, og det er det, jeg vil starte ud med. Det vil give dig en god idé om, hvad der, men om det vil gå hele vejen for dig ved jeg ikke.

Der er andre redskaber, vi kan forsøge bagefter, men det er en begyndelse. Må være sikker på, at du kan få dine D: drev indholdet tilbage fra at ghost image, du ikke vil miste de filer, som godt og det er nemt at tabe dem, når du er på vej hen.
Old 26 april 2008, 08:16
Donor-Gruppen

Hvad med dette program?
Old 26 april 2008, 08:45
Donor-Gruppen

hmm, undskyld, det ser ud som f de ord, jeg har skrevet til mit sidste indlæg ikke apper, det var ment til at sige, "hvad skal jeg gøre med dette program"
Old 26 april 2008, 14:48
Donor-Gruppen

Jeg er ikke sikker på, jeg har ikke brugt det, og jeg har ikke et Microsoft-system, så jeg kan ikke få det og se, hvad menuerne er lignende. Jeg vil gå til Disk Management og for øjeblikket, tager det drev D: brev fra 250 GB drev så der er ingen måde noget kan være åben om det. Så jeg vil hente TestDisk program og køre det, det burde fortælle dig, hvad det kan se strukturelt på 250 GB partitionstabel. Det kunne tilbyde at foretage ændringer, skal du beslutte, om hvad det tilbyder får du tættere på at genopbygge dine mapper eller ej. Inddrive dine filer afhænger finde disse mapper og lægge dem i en tilstand, hvor du kan kopiere filer, de indeholder.

Tager det et skridt ad gangen, skal ikke forhaste os alle beslutninger kommer tilbage når du har set noget, du ikke er sikker på, er der flere mennesker her, der kan gætte, om du er på rette spor. Hvis det ikke får nogen tættere vi kan hente på et andet redskab, men TestDisk er en fornuftig start.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.