mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Finnes det noen måte å finne ut hvor gammel en HDD er?

Reply

Thread Tools
Old 26 april 2008, 05:07
Donor Group

Default Finnes det noen måte å finne ut hvor gammel en HDD er?

Vel, jeg løse stasjonen på en annen stasjon i går, men det var bare 40 GB del, den ikke synes å finne resten til ghost (jeg brukte Norton Ghost 9,0) stasjonen har alle mine ting på den (det var bare være 1 partisjonen) det er ting som, bilder skolens arbeid / coursework, lagre spill (lagre spillene er ikke så viktig) osv., vil jeg gjerne kunne snakket gjennom hvordan du kan få filene tilbake hvis mulig, jeg ønsker å gjøre det med freeware-programmer, men hvis det bare er programmer som du må kjøpe som vil gjøre jobben, jeg kan være villig til å bruke penger på det.

Takk

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 26 april 2008, 06:11
Donor Group

Kan du tenke hvis en grunn til at partisjonsstørrelsen ble endret til 40 GB fra den første full kapasitet disken?

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 26 april 2008, 06:14
Donor Group

Vel, min teori er at når jeg satt i min gamle HDD (40 GB) det gjort hovedkortet tror dette HDD var at en (slik at kun 40 GB i størrelse) da jeg fjernet den gamle HDD.
Old 26 april 2008, 06:16
Donor Group

Jeg vil anta at BIOS-innstillingene for alle stasjoner Auto. Kan du sjekke at de er og gjøre dem alle Auto hvis de ikke?
Old 26 april 2008, 06:18
Donor Group

Jeg er ganske sikker på at de ar alle på auto, vil jeg sjekke nå

Edit: ja, det skjer automatisk, og bios sier det 249GB i størrelse.
Old 26 april 2008, 07:07
Medlem Group

wow jeg hadde bidratt med noe ved å finne denne
Old 26 april 2008, 07:23
Donor Group

Ta en titt på http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk som er gratis og det er hva jeg vil starte opp med. Det vil gi deg et godt inntrykk av hva som står der, men om det vil gå hele veien for deg vet jeg ikke.

Det finnes andre verktøy vi kunne prøve etterpå, men det er en begynnelse. Gjør at du kan få D: stasjonen innholdet tilbake fra at ghost bilde, du vil ikke miste de filene også, og det er lett å miste dem hvor du går.
Old 26 april 2008, 08:16
Donor Group

Hva med dette programmet?
Old 26 april 2008, 08:45
Donor Group

hmm, beklager, det virket som f ordene jeg skrev min siste innlegg ikke apper, det var ment å si "hva skal jeg gjøre med at programmet"
Old 26 april 2008, 14:48
Donor Group

Jeg er ikke sikker, jeg har ikke brukt det og jeg har ikke et Microsoft-systemet, slik at jeg ikke kan få det og se hva menyene vil. Jeg vil gå til Diskbehandling, og for tiden tar stasjonen D: brev av 250GB drive så det er ingen måte noe kan være åpne på det. Så jeg vil laste ned TestDisk programmet og kjøre det, det burde fortelle deg hva det kan se strukturelt på 250GB partisjonstabellen. Det kan tilby å gjøre endringer, må du bestemme om hvordan det er å tilby får deg nærmere gjenoppbygge din kataloger eller ikke. Gjenopprette filer avhenger finne disse katalogene og setter dem inn i en tilstand hvor du kan kopiere filer de inneholder.

Ta det et skritt av gangen, ikke jag noen beslutninger, kom tilbake når du har sett noe du ikke er sikker på om det er flere folk her som kan gjette om du er på rett spor. Hvis dette ikke får noen nærmere vi kan plukke på et annet verktøy, men TestDisk er en fornuftig start.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.