mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Finns det något sätt att ta reda på hur gammal en hdd är?

Reply

Thread Tools
Old 26 april 2008, 05:07
Givargruppen

Default Finns det något sätt att ta reda på hur gammal en hdd är?

Tja, jag avspeglade enheten på en annan enhet går, men det var bara 40GB del är det inte att hitta resten till ghost (jag använde Norton Ghost 9,0) enheten har alla mina grejer på den (det som används för att bara vara 1 partition) har saker som, foton skolarbetet / kurser, spara spel (spara spel är inte så viktigt) osv, jag vill kunna pratade igenom hur man får filerna tillbaka om det är möjligt, jag skulle föredra att göra det med freeware-program, men om det bara är program som du måste köpa för att göra jobbet, kan jag vara beredd att spendera pengar på det.

Tack

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 26 april 2008, 06:11
Givargruppen

Kan du tänka om en anledning till att partitionen storlek har ändrats till 40 GB från den ursprungliga full kapacitet disk?

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 26 april 2008, 06:14
Givargruppen

Jo, min teori är att när jag satt i min gamla hårddisk (40 GB) gjorde moderkortet tror detta hdd var att en (så bara 40 GB i storlek) när jag bort den gamla hårddisken.
Old 26 april 2008, 06:16
Givargruppen

Jag skulle anta att BIOS-inställningarna för alla enheter är Auto. Kan du kontrollera att de är och göra dem alla Auto om de inte är?
Old 26 april 2008, 06:18
Givargruppen

Jag är ganska säker på att de ar allt på auto, jag ska kolla nu

Edit: ja, det är på auto, och i BIOS står det 249GB i storlek.
Old 26 april 2008, 07:07
Ledamot Gruppen

wow jag hade bidragit med något genom att finna denna
Old 26 april 2008, 07:23
Givargruppen

Ta en titt på http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk som är gratis och det är vad jag skulle börja med. Det ger dig en god uppfattning om vad som finns där, men om det ska gå hela vägen för dig vet jag inte.

Det finns andra verktyg som vi kan försöka efteråt men det är en början. Vill vara säker på att du kan få din D: köra innehållet från att spöket bilden du inte vill förlora de filer som bra och det är lätt att tappa dem när du kommer.
Old 26 april 2008, 08:16
Givargruppen

Vad med det programmet?
Old 26 april 2008, 08:45
Givargruppen

hmm, ursäkta, det verkar som f orden jag skrivit för mitt senaste inlägget inte apper var det som att säga "vad gör jag med det programmet"
Old 26 april 2008, 14:48
Givargruppen

Jag är inte säker, jag har inte använt det och jag inte har ett Microsoft-system så jag kan inte få det och se vad menyerna är likadana. Jag skulle gå till Diskhantering och för närvarande tar enhet D: skrivelse från 250GB kör så det finns inget sätt något kan vara öppen med det. Då jag skulle hämta TestDisk program och kör det, borde tala om för er hur det kan se strukturlika på 250GB partitionstabell. Det kan erbjuda för att göra ändringar måste du bestämma om vad det är som gör att du blir närmare till att återskapa dina kataloger eller inte. Återställning av filer beror på att hitta dessa kataloger och sätta dem i en stat där du kan kopiera filerna de innehåller.

Ta det ett steg i taget, inte rusa alla beslut, kom tillbaka när du har sett något du inte är säker på om det finns flera personer här som kan gissa om du är på rätt spår. Om detta inte få någon närmare vi kan välja på ett annat verktyg, men TestDisk är en rimlig början.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.