mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Finnes det noen måte å finne ut hvor gammel en HDD er?

Reply

Thread Tools
Old 26 april 2008, 16:11
Donor Group

Default Finnes det noen måte å finne ut hvor gammel en HDD er?

Bilder av fremgangsmåten jeg har tatt:

Det er alt jeg har gjort så langt.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 26 april 2008, 16:24
Donor Group

fikk her nå:

Hva bør jeg gjøre nå?
Old 27 april 2008, 06:21
Donor Group

anyone?
Old 27 april 2008, 09:47
Donor Group

Hva vi har sett er at det er en ekte intakt 40 GB partisjon satt der, ingenting ligner tabellen korrupsjon og ingen antydning av hvordan det ble sånn.

Ok, hvis du vil gå for det den er £ 35 for en nedlasting, ser det ut funksjonelt ligner en Jeg brukte i fjor. Bli varslet om, det tok meg 3 dager å få tilbake en fyr står krasjet filsystem (han hadde ingen backup enten). Hva pakken vil gjøre overflaten skanne den ledige plassen på utkikk etter unattached kataloger og følg linkene til å sjekke at hevdet filetyper er fortsatt rett signaturer. Det vil bygge et synlig utvinnes katalogstrukturen og tillate deg å skrive filer den finner en arbeider stasjon - som din C: driver for eksempel. Det vil ikke skrive noe til den ledige plassen, slik at det fortsatt ikke er ødeleggende.

http://www.datadoctor.in/data-recove...-software.html

Det er en demo versjon du kan prøve før du kjøper, vil det gjøre skanne og fortelle deg hva som er utvinnbare. Det er verdt å gi en sjanse til før avskjed med penger.

Skanningen og analyse - når jeg kjørte den - var rundt 40 GB i timen, men maskinen kan bli raskere enn det. Du kan enkelt regne bare bygge listen over hva de finner å ta 5 timer, kjører den over natten er et fornuftig kompromiss.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 27 april 2008, 09:54
Donor Group

Ok, jeg har nettopp lastet ned demoen, og vil prøve det, hvis det kan finne ting, vil jeg tenke på å kjøpe den.
Old 27 april 2008, 13:21
Donor Group

ok, jeg fikk det slik:

Er det så langt som det blir med demonstrasjon? fordi der kan jeg ikke se hva filene jeg kunne komme tilbake, og hvilke vil jeg ikke.

Takk
Old 27 april 2008, 13:41
Donor Group

så ut som om jeg bare trengte å vente på den for å gjøre noe annet, fordi jeg kan se gjennom mappene nå, men det har ikke funnet noe mer enn noe annet jeg har prøvd nesten alt er likevel si det har 0 størrelse. Jeg kan gi en Print Screen til å vise hva jeg mener om du vil.
Old 27 april 2008, 15:35
Donor Group

Er det bare å se på stasjon D: i stedet for den ledige plassen? Jeg forventer å måtte fortelle det tidlig på hvilke deler av den fysiske stasjonen for å prøve å utvinne fra - sektor 80041090 på slutten av disk, i dette tilfellet.

Alternativet er at alle (eller de fleste, uansett) til kataloger var på det fysiske diskplassen som nå er inne på 40 GB-stasjon D: og dem er det du ser, og de sier filstorleik 0 fordi uansett kutte partisjonstabellene lengde forlot data for disse filene utenfor partisjon boundary og sa "som starter adressen er ulovlig så vil vi bli kvitt det. Ikke vite hvordan det skjedde, er en ekte bind.

Hvis du kan få søke å behandle akkurat den ledige plassen så vi vet, jeg kan ikke komme på noe som vil trekke tilbake Word-dokumenter uten katalogen informasjon (vel, jeg kan, men de går ut av teksten i en fryktelig rotete, sleuthkit og obdusere). Gjør som heter Zero Assumption Recovery, det finnes programmer for å gjøre det for grafikkfiler (fordi så mange mennesker skrudd opp kameraet minnepinner) men jeg har aldri sett en som gjenkjenner Word-filer. Det er derfor jeg begynte å spørre om det var bilder du hadde mistet så jeg kunne utelukke bruker det.
Old 27 april 2008, 16:29
Donor Group

Sitat:
Originally Posted by flekk View Post
Er det bare å se på stasjon D: i stedet for den ledige plassen?
Ja, dvs akkurat hva det ser ut til å være det, men jeg trodde jeg hadde fortalt det til å se på hele stasjonen, vil jeg prøve igjen når jeg kommer hjem fra college i morgen, eller rarther i dag, men jeg har ikke fått til sengs ennå, så det er i morgen så langt som jeg er bekymret
Old 28 april 2008, 09:26
Donor Group

Jeg har bare prøvd å gjøre det, men det kan ikke synes å kunne finne en annen del av stasjonen.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Prøver å finne en ny Case. craiig Bærevesker & Strømforsyning 3 13 april 2009 16:43
Hjelp meg å finne denne PC-skrivebordet? vær så snill pete21 Av Emne Diskusjon 11 13 nov 2008 12:16
Noe jeg har ennå å finne ut Kodak General Hardware Chat 5 9 januar 2008 10:41
Hjelp meg å finne den billigere robina80 Av Emne Diskusjon 7 5 januar 2008 05:35
Vet noen hvor du finner ... merton123 Nettverk, modem og VoIP 10 5 juli 2007 05:50
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.