mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Trouble åt Removeable medieenheter

Reply

Thread Tools
Old 11 juni 2009, 12:42
New Member Group

Default Trouble åt Removeable medieenheter

Jag har problem med min dator som tar emot data från min telefon och kamera. När jag ansluter någon av dessa installationsguiden säger "ett fel uppstod under installation av enheten. Uppgifterna är ogiltig." Jag har också precis köpt ett USB-kortläsare för att försöka komma runt detta problem, och samma sak har hänt.
Datorn är en gammal (10 år) Mesh och jag antar att en uppgradering skulle vara svaret, men jag är helt enkelt inte möjlighet just nu att kunna göra detta.
Jag är fortfarande mycket okunniga med de tekniska aspekterna av datorer, så om någon är villig att hjälpa TACK hålla det enkelt.
Old 11 juni 2009, 15:53
Givargruppen

Jag kan tänka mig med tanke på åldern på din dator, du är förmodligen att använda Windows 98.
Tyvärr w98 kräver drivrutiner för olika USB-enheter, medan XP och Vista inte.

Om du köper moderna Minneskort och telefoner, dessa kommer troligen inte komma med w98 förare, vilket förmodligen är varför du slå problem.

Du kan titta på tillverkarens hemsida för förare, men det är fullt möjligt om de är nya enheter, de har inte skrivit och brukar finnas.

Kan du använda någon USB-enheter på datorn?

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 11 juni 2009, 17:02
New Member Group

Förlåt att jag borde ha sagt att jag uppgraderade till XP en tid sedan.
Old 11 juni 2009, 17:04
Givargruppen

Kan du använda någon USB-enheter på datorn?
Old 13 juni 2009, 10:19
New Member Group

Ja jag använder ett nätverk bredband adapter en skrivare och en scanner. Det hela började när jag betalat för AVG säkerhetsprogram passerat men uppgifterna kvar i Enhetshanteraren listan. (Jag använder nu F-Secure) som påverkade min internetuppkoppling. Jag gjorde en systemåterställning, hämtat Revo Unistaller och gjorde en grundlig sanering av eventuella AVG. Det fungerade och jag kunde använda nätverkskortet igen men telefonen och kameran kommer inte att ansluta. datorn erkänner och namn på dem men de kommer inte att installera.
Old 13 juni 2009, 10:36
Givargruppen

Den andra sak att tänka på här är USB1 och USB2.
Det är mycket troligt att din 10 år gamla datorn kommer endast att stödja USB1.
Många nya produkter kan kräva USB2. Även om vissa enheter kommer att arbeta med USB1, inte alla kommer och detta kan vara ditt problem.

Tyvärr är det ett maskinvaruproblem och du kan inte konvertera en USB1 Controller till en USB2 Controller. Du kan lägga till ett USB2 PCI-kort, som kan lösa saker, men om en 10 år gammal dator, gör du verkligen vill kasta några mer pengar på det?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.