![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej, detta är inte ett allvarligt problem men det är stressa mig eftersom det är en daglig grej.
Jag har en USB 1GB minne som jag använder för att överföra data från min XP-dator som är ansluten till Internet till min Vista st som inte har internet ansluten. När jag plug mitt minne i min Vista st händer ingenting och jag kan inte komma åt den alls. Men om jag startar om datorn och sätt i den igen det kommer upp bra. Så varje gång jag vill använda den måste jag starta om datorn. Och varje gång jag startar datorn min loss gadgets från min Sidomenyn försvinner! Alla idéer hur man rättar till dessa saker du? |
|
|
|||
|
|||
|
Ett väl utformat system bör inte göra en massa brus när du ansluter något med popups och prydnadshylla. Är du säker på att det inte bara acceptera köra utan ett meddelande? Är det inte förekommer alls i listan över enheter?
|
|||
|
|||
|
Nej, det är inte är uppförda under enheter / flyttbar lagring tills efter Jag har startat om datorn varje gång.
|
|
|
|||
|
|||
|
Gå in i min dator och klicka på alternativ och möjliggöra flyttbara diskar.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack, dator lover786. Men kan du vara lite mer specifik?
Det finns ingen "alternativ" i datorn eller vad som helst för att "möjliggöra flyttbara diskar". Jag har också kontrollerat enligt datorn "Egenskaper" i Kontrollpanelen och under Enhetshanteraren, kan inte hitta något alls att göra det möjligt. |