![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg har lige taget en Seagate Barracuda 500GB 7.200,10 16MB SATA2 drev sammen med en Vantec NexStar 3 eSATA kabinet. Drevet værker og er anerkendt, og jeg var i stand til at formatere den Men min computer vil kun anerkende den ved hjælp af USB 2 port. Jeg var nødt til at bruge den medfølgende SATA til eSATA beslag som mit system ikke har en eksisterende eSATA port.
Jeg har tilsluttet den eSATA-kabel, der fulgte med i kabinettet, men der er ingen kommunikation mellem drev og bundkort. Jeg er ikke sikker på hvad jeg skal eller kan gøre. Jeg har SATA harddiske installeret i mit system (4 af de 6 SATA-pladser er allerede besat), så alt, hvad jeg gjorde var at tage det næste tilgængelige slot. At præcisere, hvad jeg allerede har installeret: 1 WD 36.7gb 10.000 RPM Raptor (OpSYs drev) SATA 2x WD 74.8gb 10.000 RPM Raptor Stribet array RAID 0 (Data drev) SATA 1 WD "MyBook" 250 GB eksterne HD 1 Seagate 500GB Barracuda 7200.10 SATA i en Vantec NexStar 3 eSATA-stand kapslingen Dette er den nye DRIVE MSI K8N Diamond Plus bundkortet (som synes at have 6 SATA slots) 2GB Mushkin EM3200 DDR SDRAM eVGA e-GeForce 7900 GT KO SLI-konfigureret skærmkort Jeg vil sætte pris på alle kommentarer eller forslag. Tak! |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Så i korte drevet værker via USB, men ikke når tilsluttet direkte til bundkortet?
|
|||
|
|||
|
Ja. Det virker i USB men ikke i SATA mode. Jeg spekulerer på, hvis de seneste 2 SATA porte på MB er aktive eller ej. Jeg er ikke en computer guiden ved NOGEN strækning af fantasi og spørger mig selv, hvad jeg skal gøre for at få denne ting fungerer.
|
|
|
|||
|
|||
|
Naturligvis sørge for, at den har magt samt SATA data føre sat i.
Prøv at kigge i BIOS for nogen muligheder for at slå andre kanaler. |