![]() |
|
| |||
| |||
| Jag plockade upp en Seagate Barracuda 500GB 7200.10 16MB SATA2 enhet tillsammans med en Vantec NexStar 3 eSATA hölje. Enheten fungerar och är erkänd och jag kunde formatera den dock min dator kommer bara att erkänna det med USB 2 port. Jag var tvungen att använda den medföljande SATA till eSATA fäste som datorn inte har ett befintligt eSATA-port. Jag har ansluten till eSATA-kabel som följde med inhägnad men det finns ingen kommunikation mellan fordon och moderkortet. Jag är inte så säker på vad jag bör eller kan göra. Jag har SATA-hårddiskar installeras i datorn (4 av 6 SATA tider är redan ockuperade) så allt jag gjorde var att ta nästa tillgängliga port. För att förtydliga vad jag redan har installerat: 1 WD 36.7gb 10000 RPM Raptor (OpSYs enhet) SATA 2x WD 74.8gb 10000 RPM Raptor Striped array RAID 0 (Data-enheten) SATA 1 WD "MyBook" 250GB extern HD 1 Seagate 500GB Barracuda 7200.10 SATA i ett Vantec NexStar 3 eSATA-kapabla hägnet Detta är den nya DRIVE MSI K8N Diamond Plus moderkort (som tycks ha 6 SATA tider) 2GB Mushkin EM3200 DDR SDRAM eVGA e-GeForce 7900 GT KO SLI-konfigurerade grafikkort Jag skulle uppskatta några synpunkter eller förslag. Tack! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så i korta enheten fungerar via USB men inte när inkopplad direkt till moderkortet?
| |||
| |||
| Ja. Det fungerar i USB men inte i SATA-läge. Jag undrar om de senaste 2 SATA-portarna på MB är aktiva eller inte. Jag är inte en dator guiden ens i fantasin, och jag undrar vad jag behöver göra för att få det här att fungera. |
|
| |||
| |||
| Naturligtvis se till att det har effekt samt SATA data leda isatt Prova att titta i BIOS för något alternativ att sätta på andra kanaler. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| ESATA och USB Problem för 1TB Extern HD | Paul4763 | Drives & Removable Media | 7 | 3 september 2009 10:26 |
| Intermittent Förlust av eSATA extern hårddisk | Myles O2L | Drives & Removable Media | 2 | 10 juli 2009 20:07 |
| Kan du sätter på en ESATA Drive Efter starta upp och fortfarande Conect Det? Hot-swap ESATA? | sthycb | Drives & Removable Media | 2 | 8 juli 2009 18:38 |
| Vad inneslutningen kan jag få för denna 1.8 "HDD? | HelpMe | Drives & Removable Media | 1 | 9 juni 2009 02:33 |
| Installera en eSATA HDD (men inte arbetar) | Sheepdisease | Drives & Removable Media | 10 | 24 januari 2009 14:50 |
| Thread Tools | |
| |