![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| min kompis gav mig sin anteckningsbok hårddisk från sin bärbara dator och jag undrar finns det något sätt / program WO torka den helt så att inga data kan retieved eftersom den har sin information på det
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kommer att vilja ha en data dumpa sedan Cewy. Det finns många gratisprogram där ute som kan göra detta. Visste du att det finns en statlig standard för denna typ av sak bör du gå till ett företag för tjänsten? Det anses medelhög säkerhetsnivå, och säger dumpfilen måste ske i form av 3 iterationer att helt ersätta en hårddisk 6 gånger. Varje iteration gör två skrivskyddsflik passerar för hela enheten, den första passet beskriver 1 Överutnyttjandet enheten ytan och den andra beskriver 0 är på ytan. Bit av meningslös info för dig där. Bara Google "data dumpa" eller "freeware hdd data dumpa"
|
| |||
| |||
| lol ok skulle jag vilja göra det på det bästa sättet är det några rekommenderade program? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försöka Den här
| |||
| |||
| som gjorde arbetet med att såväl den bara gjorde det en gång asit var gratisversionen |
|
| |||
| |||
| inget jag kommer att ge det till min andra vän lol utan att känna honom kommer han att skura för info |
|
| |||
| |||
| |