mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Western Digital WD My Book Problem

Reply

Thread Tools
Old 28 november 2007, 12:30
New Member Group

Default Western Digital WD My Book Problem

Min externa hårddisk som jag inte läsa när jag har inkopplad i även om det är den vanliga behandlingen ljud när u plug i. Min laptop upptäcker en USB masslagringsenhet MEN, filerna kan inte läsas. Efter 5 minuter, Autoplay skärmen dyker upp och jag ser inga ord som anger att de filer som read.he drivrutinen visas som H: köra men när jag klickade på den, hela fönstret fryser och jag måste vänta på en annan 5 minuter innan fönstret återgår till det normala. Jag hämtade Western Digital Data badvakt Diagnostik och när jag körde programmet, ett fält verkade som visar att förare som håller på att läsa men omedelbart försvinner. Först när jag stängt av hårddisken, den DLGDIAG dyker upp och det visade att SMART-status på min hårddisk som "misslyckas". När jag slår på min hårddisk igen, samma sak händer och den här gången, jag klickade på SMART visa info för min hårddisk och det visar att det enda felet var Spin Up temne. När jag försökte köra ytterligare diagnostik på min hårddisk, ett misstag kan visa upp att säga att det finns för många dåliga sektorer.

Så hur ska jag förmodar att åtgärda detta problem? Jag har viktiga dokument och personliga dokument i min externa hårddisk och jag vill inte förlora det! Please help!
Attached Thumbnails
Western Digital WD My Book Problem-untitled.jpg  
Old 28 november 2007, 13:16
Moderator-gruppen

Hej
  • Är det möjligt att testa denna enhet på en annan dator någonstans?
  • Om så är fallet. sedan är det första som jag skulle rekommendera att göra skulle vara alltför kopiera allt från fordon och spara den någon annanstans. På så sätt, om något händer med köra dina data kommer att vara säkra.
  • Om du märker att enheten fungerar bra på en annan dator, då det finns ett problem med datorn.
  • Om det fortfarande inte fungerar då enheten är antagligen fel.
Om du får återkomma med denna information kan jag hjälpa er vidare.

Jag tror att det kan vara ett problem med skivan själv på grund av fel verktyg för att säga att det finns massor av dåliga sektorer. Men detta kan bara vara ett falskt alarm.

Om enheten fortfarande inte fungerar på en annan dator och du verkligen vill få handlingarna på den tiden skulle jag vilja påstå att ta det till en data återvinning företaget från början.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 28 november 2007, 16:30
New Member Group

Tack för ditt svar. Tyvärr har jag bara provat att ansluta min hårddisk till min kompis bärbara dator och har samma problem. Det inser den som en extern hårddisk, men jag kan inte komma åt den.

Finns det något program eller hur jag kan återställa data med mig? Så hur gör dessa uppgifter återhämtning sak gå om? Hur mycket tror du att jag skulle behöva spendera på data återvinning? Genom det sätt, storleken på min hårddisk är 250GB.
Old 29 november 2007, 16:00
Moderator-gruppen

Tråkigt att höra att du fortfarande har samma problem när de anslutits till en annan dator. Det innebär att enheten är problemet.

Första jag skulle vilja fråga är har du någon form av garanti kvar på enheten? Det kan vara värt att kontakta tillverkaren och ta reda på vad de kan göra. De kanske kan fixa det.

Om detta inte är ett alternativ då du kan prova ett par saker.

Om du har en desktop PC så kan du ta extern hårddisk isär och ta hårddisken ur den. Det kommer vara precis som en vanlig hårddisk inuti som pluggar i antingen IDE eller SATA. Du kan ansluta den till ett skrivbord och se om du kan komma åt den därifrån. Om det ändå hade tillgång fel så kan du använda ett program som kommer att göra sitt bästa för att kopiera det till en annan hårddisk.

Men det finns ingen garanti för att detta skulle fungera och det skulle vara en mycket fuskande runt.

Om du verkligen vill att data tillbaka och inte som dator kunniga Jag skulle ta den till en data återhämtning plats. Jag tror att PC-världen gör det och de tar ut en 100 pund för att göra det. Ganska brant men ni kommer att få tillbaka dina data tillbaka.

Om du har ett skrivbord och en annan enhet att ställa alla dina grejer om jag kunde hjälpa dig att använda ett verktyg som kommer att kopiera alla bra grejer på disken till en annan.

Obs: Jag tror att din enhet kan ge dig tecken på att den är döende. Jag skulle vara försiktig med det om det helt går och sedan kommer du att vara i värre problem.

Anmärkning 2: En del ett annat maj klämta i med några idéer och visa oss att alla dina data är säkra. Det kan vara värt att vänta ett tag för att se vad de har att säga.

Old 30 november 2007, 09:17
New Member Group

ja, i form av gillar tanken på att ta det undantag men jag är rädd att när jag gör det och vad händer om det fortfarande inte fungerar? och jag ska försöka att ta isär och se hur det går antar jag ... På något sätt tack själv för ur hjälp serverguy!
Old 7 mars 2008, 12:17
New Member Group

Hej cubyong!

Jag har ett liknande problem med min WD My Book Essential.
Det tar en tid tills WD diagnostik verktyg erkänner HD.
SMART resultat är alla bra, även qick test. Det utökade test visar alltför många dåliga sektorer.

Har du haft någon framgång?
Jag har fortfarande garanti, men HD är nästan full med viktiga och känsliga data.

Tack och vänliga hälsningar
Old 7 mars 2008, 16:04
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Philee View Post
Hej cubyong!

Jag har ett liknande problem med min WD My Book Essential.
Det tar en tid tills WD diagnostik verktyg erkänner HD.
SMART resultat är alla bra, även qick test. Det utökade test visar alltför många dåliga sektorer.

Har du haft någon framgång?
Jag har fortfarande garanti, men HD är nästan full med viktiga och känsliga data.

Tack och vänliga hälsningar
Jag tvivlar cubyong kommer att svara eftersom han inte har varit online sedan han postat det senaste inlägget.

Om uppgifterna är viktigt att du då föreslår jag att du tar den till en professionell reparation plats. De kommer nästan säkert att kunna få data tillbaka.

Om inte, kan du prova det som jag sa i mitt förra inlägg. Men om enheten är fortfarande under garantin kan du antagligen göra anspråk på garantikostnader eller något liknande i alla fall.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.