mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drives & Removable Media

Register

Varför kan jag inte komma åt data på min hårddisk?

Reply

Thread Tools
Old 31 Januari 2008, 21:19
New Member Group

Default Varför kan jag inte komma åt data på min hårddisk?

Min gamla dator dog för ett par dagar sedan, jag har det mesta av mitt arbete från det sparas på skivan, men hade inte backas upp något på senare tid och jag skulle verkligen älska att rädda några av mina saker (dvs. bilder, portfölj, arkiveras e-post)

Så jag drog ut hårddisk (ja, säkert med en anti-statisk handledsremmen), placeras den i en extern hårddisk Kapsling pluggas det till min nya dator.

Det installerats.
I datorn mapp, jag kan se den externa enheten är märkt som FACTORY_IMAGE (D:) med 8,83 GB av uppgifter om det (som jag antar är exakt vad jag ska ha på det).

När jag klickar på att det ger mig D: / återvinning, men jag gå in på detta och det visar mig detta:
"Recovery partition
Varning!
Detta område på din hårddisk
eller partition) innehåller filer som används
för datorn Recovery.
Ta inte bort eller ändra dessa filer.
Varje ändring av denna partition kan
hindra någon återhämtning senare. "

Hur kommer jag åt mina filer?
Var min hårddisk skadas i döden för min dator? Enhetshanteraren säger att min externa hårddisk fungerar korrekt.
Kommer det göra någon skillnad att min gamla dator har Windows XP och min nya dator är Windows Vista?
Im tänker jag missa något-några förslag eller riktningar skulle vara mycket uppskattat!

Tack på förhand

J
Old 31 Januari 2008, 23:09
Givargruppen

Det är återvinning partition av enheten, inte dina filer.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 31 Januari 2008, 23:50
New Member Group

... så hur skulle jag få till mina filer på den externa hårddisk?

eller egentligen varför doesnt som extern hårddisk dyker upp? I dubbel kontrolleras för att se till att allt är korrekt ansluten ...

Vad är det jag saknar?
Old 31 Januari 2008, 23:53
Givargruppen

Du kan få på det genom att titta på det med en partition verktyget som PartitionMagic, men om det inte visar på alla uppgifter är troligen förlorade.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.