![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Kære Alle, (Det første, tillad mig at sige undskyld for at være endnu en uvidende "Average Joe", der aldrig har bidraget med noget til en tech-forum i mit liv, men alligevel kommer her skriger om hjælp, når noget går helt galt - Jeg har svoret, at jeg vil donere til denne forum, hvis nogen succes kan hjælpe!) (Lad mig også understrege, at selv om jeg har en generel forståelse af, hvad der sker, og kan følge instruktionerne rimeligt godt, jeg er ikke stor med særlig terminologi.) For reference, jeg bruger en Dell Dimension 9200 købte nøjagtig to år siden. Grundlæggende XP vil ikke starte op, klart og enkelt - heller ikke i nogen af de sikre transportformer eller i "sidst kendte fungerende konfiguration". Mit første anløbshavn var Dell Diagnostics cd, der fulgte med mit system - Jeg forsøgte at bruge problem træ til at udpege en specifik test for mit problem. Jeg endte med at køre tests for "Kan ikke Boot OS". Alt virkede fint indtil der er opnået den test til SATA Harddisk. Tillid Test bestået ok, men når det follwing testen fandt sted: SATA Disk. S / N = S09QJIML911082 - Enhed Quick Check Afprøvning frøs, og jeg er stødt på den follwing besked: Fatal Error TNT. 10049: Ud af stakken buffere, CS: EIP er ved en fejl værdier: Der opstod en fejl i real-tilstand, bortset / afbryder antal 0071h Err værdier = 0000D100h 000003F9h Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt Kommando eller filnavn ikke genkendt F: \ DIAGS \ DIM32 \ A1276> Nu, selvfølgelig, at betyder, at der er et problem med min harddisk - noget korrupt eller beskadiget. Men for brik i baghovedet, at jeg også kørte Express Test, der tester de mest afgørende elementer i hele systemet. Igen, hvor den nåede det SATA tests, oplevede jeg følgende: Fejlkode 0F00: 065D Msg: IDE-enheden mislykkedes. De selv-test mislykkedes læste del af testen. (Jeg ved, at denne cd er nu to år ud af dagen, så jeg hentede også den seneste Diagnostics filen til min model fra Dell støtte hjemmeside og brændte den til en DVD, dog, at DVD ikke syntes at arbejde, når jeg forsøgte at starte mit system fra det.) OK - jeg håber, jeg har ikke kede nogen med alt dette, men dette er den del, hvor jeg er på udkig efter nogle råd. Jeg ved nu at forvente en vis grad af data korruption (og dermed tab af data), men vil gerne vide, hvad jeg kan gøre for at minimere dette og muligvis afhjælpe problemet. Jeg er parat til at gå afstanden snarere end give op og blot udskifte min harddisk. Er der nogen anbefale Ultimate Boot CD for Windows? (http://www.ubcd4win.com) Eller for den sags skyld enhver god brugervenlig arbejdsmetoder omkring problemer som dette, og forsøger at inddrive uskadte data? Jeg er også håbet, at nogle af mine data vil forblive upåvirket på grund af min partitioner (med alle Windows-filer og systemfiler være på C: og de fleste af mine data gemt på D: Enhver rådgivning eller hjælp vil være værdsat end ord ... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Når harddiske ikke den eneste mulighed er at sende dem til en lab til reparation.
Hvis drevet er opdaget kan du prøve software reparationer på det, men hvis det ikke vises i din BIOS eller i Windows ingen software af enhver type vil fastsætte en hardware fejl. EG: http://www.datatrack-labs.co.uk/ Gratis indsamling, levering og citerer. Forvente at betale £ 150 - £ 500 afhængigt dele neeeded mv Jeg er ikke tilknyttet dette selskab, men ikke bruge dem til mine kunder. Eller bare få et nyt drev, og start igen. Mit system: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Hi Dave, Tak så meget for at tage sig tid til at læse og besvare mit problem. Beklager, men burde have nævnt - det viser efter min bios, og som nævnt, den diagnostiske "tillid test" passerer ok, så den ved det er der (som jeg gætte er en god nyhed ...). Derfor er jeg håber jeg kunne sortere noget selv. Jeg har læst om, hvordan du kan gendanne data ved hjælp af software, der indebærer konsekvent kontrol, og tænkte, om nogen kan give mig nogen gyldig info om dette (hvis det er den bedste vej at gå ...) Tak igen. |
|
| |||
| |||
| God start, næste ting er at fjerne det drev, og sæt den ind i en bearbejdning, og derefter køre Windows fejlkontrol på det. Eller hvis du kun har en maskine, få et nyt drev, installere Windows derefter tilføje de gamle drev og fejl check. Uanset hvad du har brug for et nyt drev som bruger den gamle, der allerede har vist fejl til at køre Windows vil kun skade den mere. |
|
| |||
| |||
| Hmmm .... Jeg havde tænkt på at gøre dette (jeg har en anden computer jeg kan teste dette på), men var bekymrede for kompatibilitet spørgsmål - hvordan vil en anden computer "rumme" en beskadiget harddisk ved siden af sin oprindelige sunde en, med to separate installationer af Windows arbejder siden af hinanden? Tak for den fortsatte støtte. |
|
| |||
| |||
| Ja, hvis det drev er sund og monteret korrekt, der er oprettet i BIOS etc det vil fungere fint. Under korruption og en anden Windows installere er irrelevant, det vil kun vises i Denne computer som et andet drev. Du kan derefter højre klik på den, ejendommens, fejlkontrol, skal du sørge for Ret fejl i filsystemet kontrolleres, så GO. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan forsøge at fjerne det drev, der passer en ny og geninstallere XP.
Så enten tilføje det aktuelle drev til et ekstra SATA-port eller sætte den i et eksternt USB kabinet og se om du kan hente noget af det. Du skal bruge et nyt drev alligevel, så du har intet at miste ved at forsøge. Mit system: Hjem Build
|
|
| |||
| |||
| Så det væsentlige den beskadigede filer, der forhindrer XP fra opstart på det tidspunkt, vil ikke noget, fordi de vil blive leveret af den raske harddisk på den anden computer. Så vil jeg være i stand til at få adgang til alle intakte filer på korrupte drev simpelthen via Windows Explorer som pr normale? (samt udfører en fejl check). (undskyld mit terminologi ...) |
|
| |||
| |||
| Korrekt, det er den teori og normalt er tilfældet. Du kører Windows fra en sund drev, så eventuelle problemer eller bestikkelse på anden slave-drev er irrelevant. Men bare fordi det drev viser i BIOS betyder ikke, at det vil blive vist i Windows, selv hvis det viser i Windows kan det stadig gå ned, når du forsøger at åbne den og få data. Dette er alle værd at et skud, men ikke får du håber op, vil jeg gøre det hele tiden, og normalt et drev, der spiller op er en død drev. |
|
| |||
| |||
| sorry Dave jeg ikke se dit indlæg ovenfor ..... @ Politisk ... ignorere min post |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Windows 95 Scan Disk og fejlsikret tilstand Spørgsmål | ProudTiger02 | Windows-operativsystemer | 2 | 17. maj 2009 10:53 |
| Hvordan at starte i fejlsikret tilstand? | Patrick F | Windows-operativsystemer | 1 | 3 juli 2008 07:16 |
| Fejlsikret tilstand af opløsning rækkevidde, men normal tilstand er fint ... | Count Jackula | Windows-operativsystemer | 5 | 25 marts 2008 11:18 |
| Dual Boot og Fejlsikret tilstand | phil66 | Windows-operativsystemer | 3 | 24 januar 2008 03:38 |
| Starter Windows i fejlsikret tilstand | philipbatten | Off Topic Discussion | 1 | 1 november 2007 03:19 |
| Thread Tools | |
| |