mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Drivere og flyttbare medier

Register

Windows XP vil ikke Boot, ikke engang i sikkermodus - Harddisk feil

Reply

Thread Tools
Old 1ste Sep 2008, 05:43
Donor Group

Default Windows XP vil ikke Boot, ikke engang i sikkermodus - Harddisk feil

Dear all,

(Det første, la meg beklager blir enda en uvitende "Gjennomsnitt Joe" som aldri har bidratt noe til en tech forum i livet mitt, men kommer her gråter for hjelp når noe går dårlig galt - Jeg har sverget at jeg vil gi til dette forum hvis noen kan hjelpe!)

(La meg også understreke at selv om jeg har en generell forståelse av hva som skjer og kan følge instruksjonene rimelig godt, jeg er ikke bra med spesiell terminologi.)

For referanse, jeg bruker en Dell Dimension 9200 kjøpt nøyaktig to år siden.

Utgangspunktet XP vil ikke oppstart, ren og enkel - selv ikke i noen av sikker modus eller "Siste fungerende konfigurasjon".

My first port of call var Dell Diagnostics CDen som fulgte med systemet - Jeg prøvde å bruke problemet treet for å finne en bestemt test for mitt problem. Jeg endte opp med å kjøre tester på "Can't Boot OS".

Alt virket bra inntil den nådde tester for SATA harddisk. Tilliten Test gått ok, men når follwing test ble sted:

SATA disk. S / N = S09QJIML911082 - Enhet Quick Check

Testingen frøs, og jeg opplevde det follwing melding:

Kritisk feil TNT. 10049: Ut av stabelen buffere, CS: EIP er feil verdier:
Feil på siden i realmodus, unntak / avbruddsnummer 0071h
Err verdier = 0000D100h 000003F9h
Kommando eller filnavn ikke gjenkjent
F: \ DIAGS \ DIM32 \ A1276>

Nå, åpenbart som betyr at det er et problem med harddisken - noe skadet eller ødelagt. Men for stykke tankene jeg også kjørte Express Test at testene de mest sentrale delene av hele systemet.
Igjen, når den nådde SATA tester, opplevde jeg følgende:

Feilkode 0F00: 065D
Msg: IDE enheten mislyktes. Selvtesten ikke ble lest delen av testen.

(Jeg vet at denne CD er nå to år utdatert, så jeg lastet også ned den nyeste Diagnostics fil for min modell fra Dell kundestøtteområdet og brent den til en DVD, men at DVD ikke ut til å virke når jeg prøvde å starte opp systemet fra den.)

OK - jeg håper jeg har ikke lei noen med det, men dette er den delen hvor jeg er på jakt etter noen råd. Jeg vet nå å forvente noen grad av ødeleggelse av data (og dermed tap av data), men vil vite hva jeg kan gjøre for å minimere denne og potensielt løse problemet. Jeg er forberedt på å gå avstanden i stedet gi opp og bare erstatte harddisken.

Har noen anbefaler Ultimate Boot CD for Windows? (http://www.ubcd4win.com) Eller virkelig god brukervennlig, metoder for å arbeide rundt problemer som dette, og forsøker å gjenopprette unharmed data?

Jeg også håper at noen av mine data vil forbli uforandret fordi mine partisjoner (med alle Windows-og systemfiler som er på C: og de fleste av mine datafiler lagret på D:

Noen råd eller hjelpe ville være verdsatt enn ord ...
Old 1ste Sep 2008, 05:59
Administrator Group

Når harddisker feiler det eneste alternativet er å sende dem til en lab for reparasjon.

Hvis stasjonen er registrert kan du prøve programvare reparasjoner på det, men hvis det ikke vises i BIOS eller i Windows ingen programvare for enhver type vil løse hardware feil.

EG: http://www.datatrack-labs.co.uk/

Gratis samling, levering og sitat. Forvent å betale kr 150 - kr 500 avhengig deler neeeded etc.

Jeg er ikke tilknyttet dette selskapet, men jeg bruker dem til mine kunder.

Eller bare få en ny stasjon og starte på nytt.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1ste Sep 2008, 06:25
Donor Group

Hei Dave,

Takk så mye for at du tok deg tid til å lese og svare på mitt problem.

Beklager, skal ha nevnt - det gjør show i min bios, og som nevnt diagnoseresultatene "tillit test" går greit, så det vet det er der (som jeg antar er gode nyheter ...). Det er derfor jeg håper jeg kan sortere noe selv.

Jeg har lest om hvordan du gjenoppretter data ved hjelp av programvare som involverer konsistens sjekke, og lurte på om noen kan gi meg noen gyldig info om dette (hvis det faktisk er den beste ruten for å gå ned ...)

Takk igjen.
Old 1ste Sep 2008, 06:31
Administrator Group

God start, neste ting er å fjerne stasjonen og koble den til en fungerende maskin, og deretter kjøre Windows-feil merke på den.

Eller hvis du bare har én maskin, får en ny stasjon, installerer Windows og deretter legge den gamle stasjonen og feilen sjekk.

Uansett hva du trenger en ny stasjon som bruker den gamle som allerede har vist feil å kjøre Windows vil bare ødelegge den mer.
Old 1ste Sep 2008, 06:50
Donor Group

Hmmm .... Jeg hadde tenkt å gjøre dette (jeg har en annen maskin jeg kan teste dette på), men var bekymret kompatibilitetsproblemer - hvordan vil en annen datamaskin "imøtekomme" en skadet harddisk ved siden av sin opprinnelige sunne ett, med to separate installasjoner av Windows fungerer ved siden av hverandre?

Takk for støtte.
Old 1ste Sep 2008, 06:52
Administrator Group

Ja, hvis stasjonen er sunn og montert riktig satt opp i BIOS osv. det vil fungere fint.

Har korrupsjon og annen windows installer er irrelevant, vil den bare vises i Min datamaskin som en ekstra harddisk.

Deretter høyreklikker du den, eiendom's, feil merke, sørg for Reparer feil i filsystem er merket, og deretter gå.
Old 1ste Sep 2008, 06:57
Donor Group

Du kan forsøke å fjerne stasjonen, som passer til en ny en og installere XP.

Så enten legge til gjeldende stasjon til en ekstra SATA-port eller sagt på en ekstern USB-kabinett, og se om du kan hente noe fra den. Du trenger en ny stasjon allikevel, så du har å tape ved å prøve.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1ste Sep 2008, 06:59
Donor Group

Så egentlig, den ødelagte filer som hindrer XP fra oppstart i øyeblikket ikke saken, fordi de vil bli gitt av sunn harddisk på denne andre datamaskinen. Da vil jeg kunne få tilgang til alle intakt filer på korrupte stasjonen bare gjennom Windows Explorer pr normalt? (samt utføre en feil sjekk).

(tilgi min terminologi ...)
Old 1ste Sep 2008, 07:06
Administrator Group

Riktig, det er teori og er normalt tilfelle.

Du kjører Windows av en sunn stasjonen slik at eventuelle problemer eller korrupsjon på andre underordnede stasjonen er irrelevant.

Men bare fordi stasjonen viser i BIOS betyr ikke at den vil vises i Windows, selv om det viser i Windows kan det fremdeles krasjer når du prøver å åpne den og få dataene.

Dette er alle verdt et skudd, men ikke gi deg håp opp, jeg gjør dette hele tiden og normalt en stasjon som spiller opp er en død stasjonen.
Old 1ste Sep 2008, 07:08
Donor Group

sorry Dave jeg ikke se innlegget over .....
@ Politiske ... overse mitt innlegg
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Windows 95 Scan Disk og Sikkermodus Spørsmål ProudTiger02 Windows-operativsystemer 2 17 mai 2009 10:53
Hvordan oppstart i sikkermodus? Patrick F Windows-operativsystemer 1 3 juli 2008 07:16
Sikkermodus ut oppløsning rekkevidde, men normal modus er fin ... Count Jackula Windows-operativsystemer 5 25 mars 2008 11:18
Dobbeltoppstart og Sikkermodus phil66 Windows-operativsystemer 3 24 januar 2008 03:38
Starte Windows i sikker modus philipbatten Av Emne Diskusjon 1 1 november 2007 03:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.