mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Asus A8V-E Deluxe onboard ljud fråga

Reply

Thread Tools
Old 25 januari 2008, 15:40
Ledamot Gruppen

Hej tack för att titta,

så sedan jag köpte denna riggen och installerade XP SP2 om det. Jag har aldrig kunnat få onbaord ljud fungerar. Det var aldrig ett problem eftersom jag köpt en SB Audigy som fungerar bra. Men nu viktigt att få in på DJing och kräver onboard ljud att arbeta för att blanda låtar (behöver dubbla produktionen). så ive tryed avinstallera drivrutinerna / enhet uppdateras med den senaste drivrutinen från Realtek webbplats (ombord är ett Realtek ac97) det står att enheten fungerar bra, men inget ljud kommer från allt. Jag kollade i BIOS att det var på säker nog det. någon hjälp skulle vara jättebra.
Old 1 Februari 2008, 06:34
Givargruppen

Dum fråga kanske, men .... du har lagt talaren plugin i rätt sockel för ombord.

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 1 Februari 2008, 10:56
Ledamot Gruppen

gäller i fråga, men ja de var
Old 6 april 2008, 01:44
New Member Group

Jag har exakt samma problem, det enda ljud som jag kan höra är någonting som liknar ett pip när jag gör anslutningshanteraren kontrollera med Realtek Sound Manager.
Någon har hittat ett sätt att lösa detta problem?

(Förlåt för min skola engelska)
Old 4 maj 2008, 21:49
New Member Group

Problemet är att det finns hoppare som måste installeras om du inte ansluta frontpanelens ljuduttag. Titta på sidan 2-31 i manualen så ser du 2 blå hoppare som måste installeras i hela oins. Detta körde mig nötter i 3 timmar innan jag äntligen kom på det!

PCFixer
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.