mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Kan mitt ljudkort hanterar 5.1 surround?

Reply

Thread Tools
Old 27 juli 2007, 14:51
Ledamot Gruppen

Default Kan mitt ljudkort hanterar 5.1 surround?

Hej killar,

Jag vill uppgradera till surround högtalare. Jag har ett M-Audio Firewire Ensam externa ljudkort, som jag köpte eftersom jag göra en hel del inspelning gitarr, sång etc, och jag använder den andra vägen för ljudet också. Jag undrar bara, kan den hantera 5.1 surroundljud? Jag har titta på specs på nätet, men ingen nämner detta.

Dessutom, hur är det Phillips MMS460 5.1 högtalare för en budget? Tack.
Old 27 juli 2007, 16:45
Administrator Group

Om man tittar på M-Audio webbplats Jag betvivlar ljudkortet stödjer 5.1.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 2 august 2007, 01:37
Ledamot Gruppen

Jo, recensioner säga att det inte har stöd för 5.1-surroundljud. Jag beklagar att jag föreslår att du detta men du måste gå till ett nytt ljudkort. Leta efter en intern ett och nuförtiden även den billigaste av de kort som stöder 5.1 ljud. Så du kan säkert gå till en.
Tack.
Old 9 august 2007, 06:22
Ledamot Gruppen

Ok grabbar tack för hjälpen. Jag har en annan fråga men:

Skulle mina datorer byggdes SoundMAX Integrated Digital Audio grejen hantera 5.1? M-Audio Firewire Solo är bara en yttre inspelning gränssnitt för gitarrer och mikrofoner, som jag använder för att spela in demos, jag kör ljudet genom det också.

Om jag skulle bara använda M-Audio box för att spela in i datorn och inte uppspelningen, och sedan använda den inbyggda SoundMAX sak för ljuduppspelning, skulle jag då kunna använda surroundljud? Om ja, i vilken utsträckning skulle det kunna hantera surroundljud? 5.1? eller högre?

Tack!
Old 9 august 2007, 06:32
Administrator Group

Beror på om ditt moderkort ljudkort 5.1.

Om det inte är ... en 5.1 dedikerade ljudkort skulle vara billigt så och kommer att bli mycket bättre än den inbyggda ljudkortet ändå.
Old 9 august 2007, 06:40
Ledamot Gruppen

Tack Dave, hur går jag om att ta reda på om mitt moderkort ljudkort är 5.1? Jag är inte mycket bra med den här sortens saker. Jag försökte titta i Enhetshanteraren, men kunde inte se mycket, eller inte vet var du ska leta. Vi ber om ursäkt för min okunskap!
Old 9 august 2007, 06:42
Administrator Group

Vet du fabrikat och modell av antingen datorn eller moderkortet.
Old 9 august 2007, 06:49
Ledamot Gruppen

Det är en Fujitsu-Siemens Scaleo P, och enligt Belarc, det är en Fujitsu Siemens P5SD1-FM2 Rev 1.xx moderkort (jag tror det är rätt?)
Old 9 august 2007, 07:19
Administrator Group

Enligt deras hemsida det är, men ändå, bara prova den.

Om det inte fungerar som du har förlorat något.
Old 9 august 2007, 09:39
Ledamot Gruppen

Tack för hjälpen, verkligen uppskattar det:)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Kan den här datorn hantera Xmen Origins: Wolverine? jasah PC & Console Gaming 9 30 juni 2009 13:58
Skulle min P4 520 hantera en överklockning? NathanNP Processorer, moderkort & RAM 1 12 juni 2009 02:11
Har mitt ljudkort stöder 5.1 surround? Egon09 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 22 maj 2009 10:22
Hur man hanterar nybyggda dator? sunnyatscot General Hardware Chat 5 22 januari 2009 12:28
Kommer min psu hantera nya riggen robina80 Cases & Power Supplies 2 1 december 2008 14:23
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.