![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Jag vill uppgradera till surround högtalare. Jag har ett M-Audio Firewire Ensam externa ljudkort, som jag köpte eftersom jag göra en hel del inspelning gitarr, sång etc, och jag använder den andra vägen för ljudet också. Jag undrar bara, kan den hantera 5.1 surroundljud? Jag har titta på specs på nätet, men ingen nämner detta. Dessutom, hur är det Phillips MMS460 5.1 högtalare för en budget? Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om man tittar på M-Audio webbplats Jag betvivlar ljudkortet stödjer 5.1.
| |||
| |||
| Jo, recensioner säga att det inte har stöd för 5.1-surroundljud. Jag beklagar att jag föreslår att du detta men du måste gå till ett nytt ljudkort. Leta efter en intern ett och nuförtiden även den billigaste av de kort som stöder 5.1 ljud. Så du kan säkert gå till en. Tack. |
|
| |||
| |||
| Ok grabbar tack för hjälpen. Jag har en annan fråga men: Skulle mina datorer byggdes SoundMAX Integrated Digital Audio grejen hantera 5.1? M-Audio Firewire Solo är bara en yttre inspelning gränssnitt för gitarrer och mikrofoner, som jag använder för att spela in demos, jag kör ljudet genom det också. Om jag skulle bara använda M-Audio box för att spela in i datorn och inte uppspelningen, och sedan använda den inbyggda SoundMAX sak för ljuduppspelning, skulle jag då kunna använda surroundljud? Om ja, i vilken utsträckning skulle det kunna hantera surroundljud? 5.1? eller högre? Tack! |
|
| |||
| |||
| Beror på om ditt moderkort ljudkort 5.1. Om det inte är ... en 5.1 dedikerade ljudkort skulle vara billigt så och kommer att bli mycket bättre än den inbyggda ljudkortet ändå. |
|
| |||
| |||
| Tack Dave, hur går jag om att ta reda på om mitt moderkort ljudkort är 5.1? Jag är inte mycket bra med den här sortens saker. Jag försökte titta i Enhetshanteraren, men kunde inte se mycket, eller inte vet var du ska leta. Vi ber om ursäkt för min okunskap! |
|
| |||
| |||
| Vet du fabrikat och modell av antingen datorn eller moderkortet. |
|
| |||
| |||
| Det är en Fujitsu-Siemens Scaleo P, och enligt Belarc, det är en Fujitsu Siemens P5SD1-FM2 Rev 1.xx moderkort (jag tror det är rätt?) |
|
| |||
| |||
| Enligt deras hemsida det är, men ändå, bara prova den. Om det inte fungerar som du har förlorat något. |
|
| |||
| |||
| Tack för hjälpen, verkligen uppskattar det:) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Kan den här datorn hantera Xmen Origins: Wolverine? | jasah | PC & Console Gaming | 9 | 30 juni 2009 13:58 |
| Skulle min P4 520 hantera en överklockning? | NathanNP | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 12 juni 2009 02:11 |
| Har mitt ljudkort stöder 5.1 surround? | Egon09 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 4 | 22 maj 2009 10:22 |
| Hur man hanterar nybyggda dator? | sunnyatscot | General Hardware Chat | 5 | 22 januari 2009 12:28 |
| Kommer min psu hantera nya riggen | robina80 | Cases & Power Supplies | 2 | 1 december 2008 14:23 |
| Thread Tools | |
| |