![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Alla Jag är ny på forumet och detta är min 1:a utsänd. ![]() Jag är en nybörjare med datorer och har precis köpt en ny & vill ha lite hjälp. Det har inte ljudet och jag får detta meddelande. Kan inte starta Maskinvara Det uppstod ett problem vid installation av hårdvara NVidia WDM Caoture (Universal) Den här enheten kan inte starta (Kod 10) Kan någon hjälpa mig med detta problem och skulle detta reda ut ljudet när det är åtgärdat. Vänligen - något svar kunde de skickas så en 2-åring kan göra det ![]() ![]() Thnak dig för din hjälp Lynne |
|
| |||
| |||
| Citat:
OK, det första steget är att kontrollera om någon förare saknas. Vänster klicka på Starta. Sök här datorn och högerklicka på den En meny visas. Vänsterklicka Hantera I fönstret som öppnas, vänsterklicka Enhetshanteraren Leta efter alla poster med ett stort gult utropstecken via dem. Du kan rapportera tillbaka hit om ni ser något. Annars: Högerklicka på någon av dessa och välj (dvs. vänsterklicka) Uppdatera drivrutin Nu vad du göra härnäst beror på om en förare disk "följde med datorn. Om det var, stick in den i cd / dvd-enheten. På Uppdatera drivrutin dialog, väljer automatisk uppdatering och följa upp alla dialoger. Om några varningar om osignerade drivrutiner verkar ignorera varningar. Över till dig.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Hej Mike Tack, jag ska prova det här ikväll och låta dig veta vad som händer. Lynne |
|
| |||
| |||
| Ingen lycka - det bara kommer inte att uppdatera - även med disk - håller säga nummer 10 Tack Lynne |
|
| |||
| |||
| OK, kan du ladda ner en / båda av program på http://www.nvidia.com/object/wdm_drivers.html och kör dem och se om detta hjälper? Beroende på vilken utrustning du har kan du behöva http://www.nvidia.com/object/wdm_geforce_4.13.html stället, men observera varningen att installera Forceware första. Det finns på samma plats. http://www.nvidia.com/Download/Scan.aspx?lang=en-us
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Hej Mike gjort det, fortfarande inget ljud med Realtek och fortfarande nummer 10 med nVidia WDM Några fler idéer Tack Lynne |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag är också haveing ett liknande problem men det är inte med ljud. när jag försöker läsa ett minneskort (M2) datorn inte erkänna det och Explorer låser den försöker att öppna SD enheten. Jag gick letar efter problem i Enhetshanteraren och fann att samma problem (Microsoft wpd filsystem volym föraren error 10) var där. Jag har varit att söka efter ett svar på denna probem men jag har inte funnit någon lycka. Hjälp oss! tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kan inte hjälpa, men konstaterar att nummer 10 inte är en särskild felkod, det är mer som bara säger "något är fel med en enhet". Osannolikt att en lösning passar alla.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hitta Servrar Garanti Code (asset-koden) | aresnalfc | General Hardware Chat | 0 | 20 august 2009 02:55 |
| Strange kod !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1 | bradleyjoes | Digital Imaging & Skrivare | 1 | 7 december 2008 12:50 |
| Hjälp med dålig kod: ( | Breaker3D | Web Design, Hosting & SEO | 8 | 8 april 2008 01:21 |
| WEP-koden. | ComputerGuy | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 20 januari 2008 16:59 |
| Myspace TM Kod | book2cool | Web Design, Hosting & SEO | 5 | 20 mars 2007 06:15 |
| Thread Tools | |
| |