![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej allihopa! maskinvaruenheter isnt hämta min Realtek 5.1 ljud konstigt im använder mitt Audigy värde pci kort men ombord är bättre än det här kortet ... Eeeh yeh när jag installera programvaran det just ingenting i slutet cos det inte finns någon hårdvara det att använda! säkert någon som har haft detta problem b4? hjälpa mig snälla? thanx |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kommer antagligen att gå in i BIOS och välj "onboard ljud"
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Använder du drivrutinerna som följde på moderkortet disk?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad är det för moderkort (eller datorn märke och modell)?
Vad är det för ljudkort? Vems operativsystem använder du? Har ett versionsnummer eller installerade service pack? Var har du fått de drivrutiner som inte känner igen kortet? Har de ett namn eller release nivå? Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| min mamma oard är en m3a AM2 +, ljudkort är ett Realtek, XP SP3, och yeh im använder drivrutiner från cd som följde med mitt mobo de problem är fönster isnt påvisa onboard ljud alls. datorn dosnt vet dess det ...! och yeh i bios jag valde auto i onboard ljud menyn thingo |
|
| |||
| |||
| Jag har haft detta problem i det förflutna. Vad du behöver göra är att manuellt installera drivrutinen med hjälp av Enhetshanteraren i stället för att använda programmet installationen. Följ min guide och du bör ha din sund tillbaka snart -Gå till Start> Kontrollpanelen och klicka på systemen. Gå till fliken Maskinvara och klicka på Enhetshanteraren. Leta efter den enhet som du vill uppdatera drivrutinen till och dubbelklicka på den. Gå till fliken Drivrutin och klicka på uppdatera drivrutin. -En skärm kommer att dyka upp som i den automatiska installationen. Välj "installera för en lista eller angiven plats" denna gång och klicka på Nästa. Avmarkera "Sök flyttbar media" och markera "inkludera den här platsen för att söka". Klicka på knappen Bläddra och gå till katalogen där du sparade ditt nya förare. (om det på CD bara söka flyttbara media och det kommer att finna det). -Klicka på nästa och det kommer att försöka att installera drivrutinen. När gjort Klicka på Nästa och din nya drivrutinen installeras. En omstart kan krävas för att enheten ska fungera korrekt. |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Om byggarna byggt byggnader vägen programmerare skrev program, sedan den första hackspett som kom längs skulle förstöra civilisationen. En dator en gång slog mig i schack Men det var ingen match för mig på kick boxning. ![]() Mitt System: redden137
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Typiska Bill och hans grabbar ... Allt fungerade bra med SP2, men då de var tvungna att gå ett steg längre och kuk allt med SP3. Don't you just love Microsoft?
| |||
| |||
| Jag hade samma problem med min gamla mobo. Det plötsligt förlorat all erkännande av med AC'97 ljud på den. Så jag var tvungen att göra en manuell installation |