mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Extra Line Out

Reply

Thread Tools
Old 30 december 2007, 18:20
New Member Group

Default Extra Line Out

Jag har ett Creative SB 5.1 kortet och dess anslutna upp surroundljud.
Nyligen köpte jag en LCD-TV och fast min pc till det med en mycket lång videokabel, som i nästa rum. Jag vill nu plug min pc-ljud till tv, så jag kan titta på alla mina nedladdade filmer på den i HD.

det lätt att göra är att bara använda mina högtalare, men tv är i rummet bredvid. så jag vill ansluta en ny kabel till ljudkortet som körs till tv. tillgängliga jack jag ligger i linje. Finns det något sätt att linjen i uttaget kan ge en Line Out signal istället?
finns det någon konfiguration programvara för att göra detta?

Jag kan få höra att bara växlingsutrymmet trådarna över, beroende på vilket rum jag befinner mig i, men thats svårt att göra eftersom datorn är undanskymda. Jag har försökt en Y delare men det blir bara bli av med min surroundljud och bara ger ljud genom vänster eller höger kanal.

hjälp mycket uppskattad.

tack

Ben
Old 31 december 2007, 13:42
Banned Group

Default Extra Line Out

det kan finnas en linje ut-uttaget på ljudkortet och du kan bli en av dessa kablar om det inte gå till en elektronik butik och köpa ett hörlursuttag spillter plugg den till ur ljudkortet och koppla ur högtalarna i ena änden och leta efter en kabel som har 1 av dessa hörlurar domkrafter och en linje i kabel som u behöver

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Extra HD is Dead capper Drives & Removable Media 1 2 november 2009 08:50
Extra HD / SyncToy Problem capper Drives & Removable Media 0 19 oktober 2009 02:31
CD Extra eller Mixed CD Mode? stardj Multimedia & Codecs 0 7 september 2009 10:34
Extra fläkt. Coolyxxx Cases & Power Supplies 8 1 januari 2009 23:00
PS3 extra hårddisk 9kelad PC & Console Gaming 7 31 december 2007 08:06
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.