mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!?

Reply

Thread Tools
Old 5 maj 2009, 19:12
Givargruppen

Default Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!?

OK, i hela mitt liv har jag använt ett ljudkort, men med min nya bygga, jag dont har en. så vad jag använder är ombord ljud. men för att leva mig jag skränande lista ut hur du gör darn surroundljud att arbeta! jag fönstren ljud sak 5.1, men det gjorde hjälp. Sen gick jag till MOBO bra program och jag unmuted alla kanaler. men att didnt work. Vad gör jag!?

PS-innan jag köpte min dator var sa jag dont behöver ett ljudkort och ombord grejer är bra nu. Jag har bara en sak att säga till alla som berättade för mig här --- I HATE OMBORD! ITS låter som BAJS KOMMER FRAM ett strå! Och jag skränande lista ut hur du WORK IT!

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 5 maj 2009, 20:28
Givargruppen

Default Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!?

Så vad är ditt ombord ljud? Är det från Realtek? I så fall ladda ner de senaste drivrutinerna (gör det inte genom Mobo tillverkare, gör det genom Realtek) och jag kan gå igenom därifrån. LOL Om det inte är Realtek, jag vet inte vad jag ska säga er ..........

EDIT: Det senaste jag har (i en vecka sedan) är R221.
Old 6 maj 2009, 18:04
Givargruppen

drivrutiner är uppdaterade. och ja, det Realtek
Old 6 maj 2009, 21:26
Givargruppen

Ok, i ditt verktygsfält, bör du ha två små högtalare ikoner. Fönstren en och Realtek en. Om du inte har två, så måste du gå till Start / Kontrollpanelen och hitta Realtek HD Audio Manager. Klicka på den och göra din grej att ställa upp den. Det ska visa dig en skärm så här:

Fist Time Using Onboard Sound-how Do I Get My Surround Sound to Work!?-realtek.jpg

EDIT: Jag måste erkänna. Jag älskade min SoundBlaster, men Realtek att jag har använt det senaste året eftersom SoundBlaster kommer inte att stödja 5.1 högtalare i Vista, har bara bra. Och jag är mycket picky om mitt ljud.
Old 7 maj 2009, 16:06
Givargruppen

Jag har 2 ljud saker.
Old 7 maj 2009, 19:15
Givargruppen

OK. Du har 2 ljud saker. Har du gått till Realtek en och ställa in ljud? Om inte du är pissing i vinden. Om du har, jag vet inte vad jag ska säga. Har du provat andra saker?
Old 8 maj 2009, 06:45
Givargruppen

vad ska jag göra när jag går in i Realtek att ställa upp?
Old 9 maj 2009, 13:57
Givargruppen

Ledsen för dröjsmålet Ost var jag ur fickan de senaste par days.Before I "berätta exakt vad gör du när du går in i Realtek att ställa upp" Låt mig inleda mitt inlägg.

Jag fick ett PM från Fordy om sin Realtek, vilket jag gjorde lite mer forskning. Jag fick reda på att olika MoBo tillverkare använder Realtek HD Audio codec har olika egenskaper och olika utseende. Genom samtidig förekomst, manualen jag hittade var för Gigabyte, din Mobo tillverkaren, men det är från 2006. I'm gonna länk som manuell och har två frågor:

1). Har ditt användargränssnitt ser alls Jpeg jag lägger upp eller ser det ut som den i länken nedan? LOL jag antar att det var "både" frågor på ett skott, så egentligen var det en fråga. När jag gjorde min första post, de kom ut med en ny drivrutin, R222. Jag kan inte få det, Realtek kommer ut med en ny drivrutin nästan varje vecka verkar det som om ..............

Hursomhelst, låt mig veta vilken "look" du har och vi kan gå därifrån. Som du kan se från mitt Jpeg, jag använder också 5.1 så om dina saker ser ut som mitt, jag kan hjälpa dig.

http://www.gigabyte.com.tw/FileList/...00_0418-05.pdf
Old 9 maj 2009, 15:12
Givargruppen

nej, det spelar ingen ser ut som en på bilden och hade upp.
Old 9 maj 2009, 15:27
Givargruppen

Ok, ser det ut som den i länken?

EDIT: Du har för att rulla ner några sidor som det är en PDF innan du kommer till den första bilden. Om du är på din telefon kan du ha till jobbet. om det är den jag länkade, jag är avundsjuk, du har fler funktioner än vad jag gör.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort. cheesepuff Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 8 18 maj 2009 12:27
Sony Brava Tv Öresund wont Kom ut ur mitt Surround Sound System andnlou Off Topic Discussion 4 29 mars 2009 02:03
Dålig ljudkvalitet av nya surroundljud system Tplayer2007 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 13 januari 2009 15:43
Inget ljud på min st ... ombord eller PCI ljudkort Grumlis Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 6 4:e sep 2008 14:48
Surroundljud JF90 Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 4 2 januari 2008 13:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.