![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, (Engelska är inte mitt första språk så jag ska försöka vara så tydlig som möjligt, men om någon har problem att läsa mig kontakta mig) Förra året har jag ersatt mitt moderkort med en ECS GF7050VT-M med Flygburet högkvalitativ audio CODEC och amerikanska Megatrends Inc. 080015 04/07/2008 BIOS. Mitt operativsystem är Windows XP Home Edition Service Pack 2. Jag har också installerat ett ATI Diamond Radeon HD 3650 Video styrelse med yttre HDMI-utgång som jag inte har använt. Jag har ett ljud problem så länge jag kan minnas på den här datorn, men det är bara de sista dagarna som jag har försökt att åtgärda det. Ljudet fungerar inte och när jag öppnar Ljud och ljudenheter i Kontrollpanelen den säger inget ljudenheter och allt är nedtonat. Jag har räknat ut att det var en förarrelaterade problem och jag har försökt att hämta uppdaterad drivrutin. Idag har jag två drivrutiner installerade på datorn: ASUSTeK SAA7134, Hybrid Capture Device, som jag anser vara en icke arbetar föraren hänförts PCI Slot 1 (PCI-buss 1, enhet 4, funktion 0). BTW Jag har inga externa audio / ljud styrelse, Im bara använda en ombord. Jag skulle vilja bli av med den här enheten utan övertid jag avinstallera det med Enhetshanteraren Det återkommer efter omstart, som om Windows behöver för att använda ljud (I guess). Den andra är en jag installera med min moderkorts monteringssats: IDT High Definition Audio CODEC. Men det verkar vara icke-fungerande och sedan fönstren frågor en felkod: "Den här enheten kan inte starta. (Kod 10) " Jag har försökt uppdatera drivrutinen med den nya uppdaterade versionen IDT High Definition Audio CODEC 0,95 nedladdningsbara på ECS hemsida: http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Dow...nuID=6&LanID=0 Det är daterat den 27 november 2008 och jag tror att ingen annan uppdatering har utfärdats. Jag försökte titta in i BIOS utan ljud och Windows ljud både på automatisk och min ombord ljud är fullt aktiverad. Det kan vara ett litet problem men jag har dragit mitt hår de senaste tre dagarna och jag undrar om ni kunde hjälpa mig med det. Om du behöver annan information på datorn, vänd. Tack Thomas |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort. | cheesepuff | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 8 | 18 maj 2009 12:27 |
| Fist Temne Använda Onboard Sound-Hur skaffar jag mitt Surroundljud to Work!? | cheesepuff | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 14 | 9 maj 2009 20:59 |
| Sony Brava Tv Öresund wont Kom ut ur mitt Surround Sound System | andnlou | Off Topic Discussion | 4 | 29 mars 2009 02:03 |
| Dålig ljudkvalitet av nya surroundljud system | Tplayer2007 | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 4 | 13 januari 2009 15:43 |
| MP3-ljudet bra men andra ljud gått fel! | FamicomFreak | Multimedia & Codecs | 7 | 25 januari 2008 10:33 |
| Thread Tools | |
| |