mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Stora problem med ljudet!

Reply

Thread Tools
Old 27 januari 2008, 10:24
Ledamot Gruppen

Default Stora problem med ljudet!

Jag har stora problem med mitt ljud (med en Sound Blaster Audigy), så jag hoppas att en av er kommer att kunna ge mig lite hjälp.

Mina ljud användas för att vara helt sporadiskt. Slumpmässigt gånger, ljudet skulle stängas av helt, och jag skulle inte kunna lösa problemet tills jag tinkered runt det genom att installera om drivrutinerna, starta om datorn ett par gånger, ect. Vid det här tillfället mitt ljud inte verkar vilja komma tillbaka alls. Creative Diagnostics har jag passerar kommer flygande färger, men jag är fortfarande inte att höra något ljud. Något riktigt märkliga är att när man försöker visa youtube, eller någon annan typ av videos, min webbläsare kommer slags frysa upp för likadana 7 sekunder och när den startar, videon kommer inte att spela längre än 2 sekunder utan att stanna. Det är löjligt.

Förutom att jag har detta läskigt "dekompression bomb" sak händer med min dator. Jag vet inte om det är relevant, men detta är vad avast! plockas upp:

Jag är redo och villiga att svara på några frågor eller ange om alla frågor för att bättre förklara mitt problem. Tack för att du tog dig tid att läsa detta.
Old 27 januari, 2008, 11:35
Moderator-gruppen

HÄR och installera en av K-Lite Codec Pack och se om det hjälper.

Old 27 januari, 2008, 15:07
Ledamot Gruppen

Jag gav det en chans, och jag tror inte det hjälpte alls. Bra idé dock.

Jag har den här lilla problemet ...

Snälla, om du har någon, några andra idéer.
Old 27 januari, 2008, 15:11
Moderator-gruppen

Högerklicka på ljudenheten och välj Uppdatera drivrutin.

Om det inte fungerar högerklicka och välj avinstallera.

Starta om datorn och Windows kommer att installera det.

Old 27 januari, 2008, 15:35
Ledamot Gruppen

Jag har provat både-uppdatering inte sätta upp några fönster, och när jag försöker installera det säger det misslyckades eftersom enheten kan krävas för att starta upp datorn. : - /
Old 27 januari 2008, 15:50
Moderator-gruppen

Prova detta och se om den hittar några uppdateringar åt dig.

Secuna Software Inspector

Old 27 januari, 2008, 15:56
Ledamot Gruppen

Cool hemsida, fann Adobe Reader, QuickTime, iTunes, Adobe Flash Player och Sun Java JRE uppdateringar ... Skulle någon av dessa vara bra ..?
Old 27 januari, 2008, 16:00
Moderator-gruppen

Jag tror inte det men kan inte göra ont.

Du måste ta reda på hur till installera eller uppdatera audio föraren.

Hämta Everest och se om du kan hitta den modell # eller något och besök beslutsfattare webbplats för att leta efter vad som behöver göras för att få det installerat.

Old 27 januari, 2008, 20:25
New Member Group

Detta kanske låter dumt, men den gula (!) Är en föråldrad förare som ni vet förstås. Har du provat att avinstallera alla drivrutiner och ljudet helt och få installera helt. Om detta inte fungerar har du provat ett system reboot? Kanske du fifflat med några inställningar eller något annat program fastställa det orsakar problemet här.

Tyvärr vet jag inte mycket försöker bara hjälpa =].

* OldTimer.
Old 27 januari 2008, 20:31
Moderator-gruppen

Tack för pitching i OT.

Välkommen ombord.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.