mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Jag vill ha kvalitet inte kvantitet ...

Reply

Thread Tools
Old 22 FEBRUARI 2008, 22:44
Ledamot Gruppen

Default Jag vill ha kvalitet inte kvantitet ...

Jag har Logitech Z-serien 5.1 surroundljud med en gigantisk subwoofer och jag använder Winamp. Jag märker att jag blir mer buller och bas sedan faktiskt bra ljud. Jag satte min bas på minumum men jag kan bara höra basen och fult ibland. Finns det någon typ av equalizer inställning jag kan sätta in som gör att kvaliteten bättre eller ett program som förbättrar min ljudkvaliteten?
Old 23 februari 2008, 00:16
Givargruppen

det kan finnas vissa bra förare runt för ljudkortet som kan hjälpa dig att finjustera saker.

Winamp har också en egen equalizer och svarvar som på och finjustera den också kommer att förbättra saker Major League. Jag bifogade en fil som visar equalizern i användning för alla mina mediaspelare. det ger enligt min mening den bästa ljudkvaliteten. den inte tar bort de bas, men det är inte spränga det heller.
Attached Thumbnails
I want quality not quantity...-equalizer.jpg  

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 23 februari 2008, 12:46
Ledamot Gruppen

tack. thats en stor equalizer inställning

vad är dina tankar om detta
http://www.macosxhints.com/article.p...431&mode=print

ITs bra för mig, men när jag ändrar min Winamp equalizer inställningar det tar alltid cuase dess så detalied och hårt. im närvarande på er, men testa en ut finns som är bättre
Old 23 februari 2008, 14:13
Givargruppen

Jag kan inte använda dem eftersom någon sätter högre än vad jag har, min subwoofer börjar göra några hardcore som ... clunking ljud är det bästa sättet att beskriva det. basen är bokstavligen generera så hårt det gör hela saken gå Klonk i ... exempelvis slå av bastrumma i en viss låt.

i den meningen det är något subjektivt, utifrån vad ljudsystem du har och vilka inställningar som du gillar bäst. för mitt ljudsystem och mitt öra, det är vad jag gillar. plus det lätt på min woofer. vad som är bra för mig, är inte nödvändigtvis bra för dig.

Trots den tråkiga karaktären på det, det viktigaste här är att bråka med att equalizerns trots vad det innebär eftersom lämnar den på en flat inställning gör du miste om en hel del av lite information att högtalarsystemet var att sätta i första plats. Jag var uttråkad en dag, så jag satt där och bråkade med varje knapp och såg vad den gjorde med ljudet. Det dröjde inte länge innan jag räknat ut att vänster sida var bas, höger sida var diskant, och i mitten var några av de röst-och mellanregister saker. som är vettigt om du tycker om det.

det verkar svårare än det är i det avseendet. Jag önskar att de skulle berätta vad inställningen gör vad så att du enkelt kan skapa egna. Allt jag kan säga är använda vad som fungerar bäst för dig och använd det du just lärt sig att göra det bästa du kan, och hålla den vid denna inställning för evigt. den jag gav dig kom ut efter månader av trial-and-error för att se vad inställningen fungerat bäst för alla låtar jag någonsin skulle lyssna på.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Highest Quality Video Format 3GP, MP4, FLV? mashman Multimedia & Codecs 2 21 november 2009 11:40
Några råd om god kvalitet Pc, s scooby180169 General Hardware Chat 6 27 September 2009 17:03
RAM kvantitet: Vista vs XP foogan Windows-operativsystem 3 24 december 2008 06:58
Pixel guide till bildkvaliteten? comp4681 Digital Imaging & Skrivare 2 3 mars 2008 06:05
Den som använder en kvalitet alternativ till firefox / opera? Buchanan Webbläsare & FTP Klienter 6 17 februari 2008 04:36
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.