![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag behöver en 4 Ohm motstånd som klarar en effekt på ca 110W. Är detta möjligt och där hittar jag det? Jag behöver det för att lägga till resistens mot min 4 Ohm högtalare som förstärkare driver 8 ohm. Tack för din hjälp. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Försökte Maplin? De genomföra denna typ av komponent.
|
| |||
| |||
| Ja, jag såg på Maplin och CPC, men jag är ihop med skillnaden mellan 4K 4R och 4 Ohm, de alla verkar vara rankade i olika mätningar .. finns 100K i en R till exempel? Tack. |
|
| |||
| |||
| Hallå där. Bara få en 4 ohms högtalare märkeffekt på över 110watts och koppla in den i serie med din andra talare ....... 4ohms + 4 ohm = 8 ohm ..... lätt Pete |
|
| |||
| |||
| Ja, det skulle fungera i vissa situationer men inte mitt, hade jag ansett det vara .. tack för din hjälp ändå. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Två av de 2 ohm versionerna av dessa. http://www.rapidonline.com/productin...moduleno=77299 Wire dem i serien. De är något mindre än 100 watt men det kommer inte att fråga. 1K = 1000 ohm's