mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Ljud, Högtalare & MP3 Spelare

Register

Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort.

Reply

Thread Tools
Old 13 maj 2009, 14:23
Givargruppen

Default Im Fead Upp med Flygburet Öresund. Behöver en bra Gaming ljudkort.

Hej killar. precis som titeln säger, jag hatar ombord. det låter som bajs kommer ut en halm! det gör mig så arg i wana spola en död clown ner i toaletten! dont fråga mig vad det betyder, cuz IDK, im bara arg. OK, utlopp över. =) Första sakerna första, jag behöver en bra gaming ljudkort, inte bara en som är bra för musik. Jag var Guna få den här en

http://www.newegg.com/Product/Produc...ywords) & page = 3

men den här recensionen

Citat:
Pros: Great surroundljud för filmer och fantastisk musik reproduktion.

Cons: Jag främst göra tre saker på min dator: spela spel, lyssna på musik och titta på filmer. Detta kort är bara bra för två av dem. Några av mina spel inte känner igen kortet som surround ljud så jag kan bara spela i 2.1-läge. Även kortet inte har stöd för EAX som nästan alla spel på datorn marknadsstödet. En annan fråga jag hade var den optiska ingången på kortet. Jag kunde inte få någon form av utdata från mina högtalare när jag är ansluten och optisk enhet till kortet. Jag anser att detta är på grund av den skakiga Vista x64 drivrutiner. Jag kontaktade kundtjänst men de var inte mycket hjälp. Programvaran som följer med kortet är inte så imponerande jämfört med Creative's Software Suite. Alternativen är begränsad och layout kunde vara bättre.

Andra tankar: Sammantaget är detta ett anständigt kort. Om du letar efter högre ljudkvalitet för musik och filmer, jag rekommenderar detta kort. Om spel är din forte, skulle jag gå med kreativa.
är detta sant? så im inte säker på detta kort skulle passa mina behov. ja, vad har jag för alternativ? JAG BEHÖVER ett thats för spel.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 13 maj 2009, 14:29
Administrator Group

SoundBlaster saker är ganska bra stöd tror jag, jag hade ett X-Fi högsta kortet i mitt gamla skrivbord och älskade det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 13 maj 2009, 14:36
Givargruppen

någon specifik ett?
Old 13 maj 2009, 16:12
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Hybr! D View Post
SoundBlaster saker är ganska bra stöd tror jag, jag hade ett X-Fi högsta kortet i mitt gamla skrivbord och älskade det.
Sedan när? Creative gjort ett medvetet beslut att inte fullt ut stödja deras ljudkort för Vista och hotade en medlem i deras forum som skriver drivrutiner för folk som skulle göra det möjligt för kort för att arbeta. Om detta har förändrats Jag skulle gärna vilja veta eftersom dödsolycka serien fungerat bra på min XP maskin. Som i den sista gången jag såg dock Creative fortfarande inte var helt stöder Vista. Detta är inte hörsägen, detta var en världsomspännande historia. Jag är förvånad över att du aldrig hört talas om det Hybrid, helsike sina lager rasade efter en av deras VP's fik på deras forum och konstaterade detta i en tråd som hotar DanielK med rättsliga åtgärder om han fortsatte att hjälpa folk ut genom att skriva drivrutiner som gjort sina ljudkort arbeta med Vista. Google "Daniel K Creative" och se vad du hittar ...........

Ost, närmare bestämt det senaste jag såg, Creative ljudkort inte stöder 5.1 surround för system som kör Vista.
Old 13 maj 2009, 16:23
Givargruppen

jag dont köra vista .... jag tänker köra 7, men aldrig vista. så vad ska jag få?
Old 13 maj 2009, 18:53
Givargruppen

Tja, Win7 är verkligen bara "fasta" Vista. Personligen skulle jag vänta och se vad Creative gör med det. Så mycket marknadsandelar som de förlorade, jag kan inte föreställa mig dem säger, fan med Win7 också.

Jag är förvånad över att du har problem med inbyggda ljud, mitt är perfekt för spel och riktigt bra för musik och filmer. Kanske nVidia gjorde något lite annorlunda än Gigabyte gjorde.

Annat än att jag kan inte hjälpa dig. Jag tillbringade ett år ställer samma fråga på flera forum, och aldrig riktigt fått ett bra svar själv som är anledningen till att jag fastnade med ombord. För kännedom, det gjorde jag har en Creative dödsolycka Pro extrem Gamer, eller vad det heter när jag byggt det här systemet. Det aldrig sprang rätt vilket är hur jag kom in på Creative / DanielK såpopera lol.
Old 13 maj 2009, 19:13
Givargruppen

Jag hade en Audigy 4 som jag älskade. men jag behöver något mer.
Old 13 maj 2009, 20:40
Givargruppen

Jo jag bara besökt Creative forum och jag är fortfarande ser samma gamla samma gamla. Folk göra trådar om detta eller att problem med Creative xFi (dödsolycka) och de får om och om igen samma gamla springa runt. Det är ditt andra hårdvara, det är de billiga högtalare du köpte, ect.

Se till att de kom ut med den nya xFi titan, jag hade förhoppningar att de skulle komma ombord. En sak du kan göra: av en i tegel och murbruk butik nära huset som har en konsumentvänlig återvändandepolitik. Pop valpen i, ladda drivrutiner och se om det fungerar. Om den inte gör det, ta tillbaka det och få pengarna tillbaka. Jag såg några människor därborta (kreativt forum) att beta drivrutiner för Win7 gjorde korten i Vista arbete höger. Om ni gör det vill jag veta hur det går. Om du vill ha ett förslag om en xFi att ge en virvel, skulle jag säga Titanium (om du har $ 199) så att du kan vara Guinea gris lol. Annat än att det väl annat än att jag skulle rekommendera en jag har i min XP maskin, den xFi ExtremeGamer pro, men jag bara kontrolleras och det är 149. Heck du kan få en version av titan för att .. Den xFi Extreme Gamer går för $ 99. Eller om du verkligen vill gå hela Gult, prova detta: http://us.creative.com/products/prod...&product=14064
Old 18 maj 2009, 12:27
Givargruppen

Eller en av dessa beauts:
M-Audio Delta 1010 PCI audio interface: Amazon.co.uk: Electronics & Photo M-Audio Delta 1010 PCI Audio Interface: Amazon.co.uk: Elektronik & Foto

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.